راه اندازی اولین آزمایشگاه ارزیابی حسی روغن زیتون

۰۸م آذر ،

کرج/ واحد مرکزی خبر/ علمی

نخستین آزمایشگاه ارزیابی حسی روغن زیتون کشور در پژوهشگاه سازمان ملی استاندارد ایران در کرج راه اندازی شد .
مسئول آزمایشگاه صنایع غذائی سازمان استاندارد گفت : ارزیابی حسی روغن زیتون علاوه بر اهمیت آن در طبقه بندی روغن زیتون بکر، به عنوان یکی از مهمترین شاخص های کنترل کیفی در استانداردهای ملی و بین المللی محسوب می گردد.
پیراوی افزود : راه اندازی این آزمایشگاه ، از سوی پژوهشگاه استاندارد با هدف ارتقای کیفی تولید انواع روغن زیتون بکر در کشور و همچنین جلوگیری از ورود محصولات وارداتی با کیفیت نامناسب صورت گرفته است که می تواند در ارتقای سطح سلامت جامعه بسیار موثر باشد.
مسئول آزمایشگاه صنایع غذائی سازمان استاندارد گفت : آزمایشگاه روغن ها و چربی های خوراکی در پژوهشکده صنایع غذایی و کشاورزی ، یکی از قطب های علمی و منحصر به فرد کشور از نظر متخصصین، امکانات و تجهیزات موجود بویژه در زمینه ازمایشگاه شیمی روغن زیتون است که از اعتبار بین المللی به عنوان آزمایشگاه همکار در ارتباط با این روغن برخوردار است.
او افزود: آزمون های تخصصی در ارتباط با تقلب های صورت گرفته در روغن زیتون و سایر روغن ها، در قالب آزمون های خلوص و همچنین شناسایی براساس استاندارد ملی ارایه می گردد که خروجی آن نقش بسزایی در تامین سلامت مردم خواهد داشت.
در پژوهشگاه ملی استاندارد ۱۱۶ آزمایشگاه مرجع با ۳۴ عضو هیات علمی فعال است .
۰۰۰۲


IRIBNews RSS ScientificNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.