راه اندازی خط تولید مشترک “ایران خودرو” و “سایپا” در عراق

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

نعمت بخش با اشاره به اخذ عوارض ۶هزار دلاری دولت عراق از واردکنندگان خودرو گفت:با افتتاح این خط تولید هم صادرات قوت می‌گیرد و هم این عوارض ۶ هزار دلاری دیگر محاسبه نمی‌شود.

احمد نعمت‌بخش رئیس انجمن خودرو سازان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ با اشاره به افت ۹۲ درصدی صادرات خودرو در شش ماهه اول سال جاری،اظهار داشت:تحریم صنعت خودرو اصلی ترین دلیل افت صادرات است بخصوص کشور عراق که بیشترین واردات خودروی ایران را دارد.
 
وی به سیاست‌های جدید دولت عراق درحوزه  واردات خودرو اشاره کرد و گفت:دولت عراق برای واردات خودروهای سواری علاوه‌بر اخذ تعرفه های گمرکی اقدام به اخذ عوارض ۶ هزار دلاری نیز کرده است.
 
نعمت بخش افزود: به عنوان مثال اگر پراید را ۵ هزار دلاربفروشیم با عوارض ۶ هزار دلاری که برای ورود به عراق از واردکننده اخذ می‌شود،قیمت تمام شده‌اش ۱۱ هزار دلار می‌شود.

دبیر انجمن خودروسازان کشور با بیان اینکه این عوارض تنها برای خودروهای کامل در نظر گرفته شده است،تصریح کرد:از این رو دو گروه خودروسازی “سایپا و ایران خودرو”در یکی از شهر‌های عراق اقدام به راه‌اندازی یک خط تولید مشترک کرده‌اند.
 
وی با اشاره به اینکه این خط تولید به زودی افتتاح می شود،گفت:با افتتاح این خط تولید،قطعات از ایران به عراق ارسال و در آنجا مونتا‍‍ژ و تبدیل به خودرو می‌شود.
 
نعمت بخش تصریح کرد:از آنجایی که این عوارض تنها از خودروهای کامل اخذ می‌شود با این اقدام هم صادرات قوت می‌گیرد و هم این عوارض ۶ هزار دلاری دیگر محاسبه نمی شود.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.