راه اندازی دومین مرکز پیشرفته ام آر آی کشور در مشهد

دومین مرکز پیشرفته ام آر ای (MRI) قلب و عروق کشور در دانشگاه علوم پزشکی مشهد راه اندازی شد .

به گزارش  گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا ، سرپرست گروه MRI قلب و عروق خراسان رضوی گفت : این مرکز به منظور ارائه پیشرفته ترین اقدامات تشخیصی از جمله تشخیص علل نارسایی های قلبی ، تشخیص بیماریهای مادرزادی قلب و عروق ، تشخیص ایسکیمی ( نارسایی خون رسانی به عضله قلب ) و سایر بیماریهای قلبی و عروقی با حمایت رئیس دانشگاه در مرکز آموزشی ، پژوهشی و درمانی قائم (عج) مشهد راه اندازی شد است .

دکتر زهرا علیزاده با اشاره به اینکه برخی از اقدامات نوین تشخیصی ام ار ای بیماریهای قلب وعروق از جمله تشخیص نارسایی خونرسانی به عضله قلب برای نخستین بار در کشور در این بخش ارائه می شود خاطر نشان کرد : همچنین برای نخستین بار در کشور زیر گروه آموزشی این بخش به منظور آموزش مدون گروههای قلب و رادیولوژی بر اساس استانداردهای بین المللی مراکز MRI قلب و عروق راه اندازی شده است .

استادیار گروه قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه برای راه اندازی این بخش و نصب نرم افزارهای ارتقاء دستگاه MRI به منظور تشخیص بیماریهای قلبی و عروقی بیش از ۴ میلیارد ریال هزینه شده است اظهار داشت : راه اندازی این بخش گام مهمی در راستای ارائه خدمات به مجاوران و زائران بارگاه منور حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) به شمار می رود .

سرپرست گروه MRI قلب و عروق خراسان رضوی خاطر نشان کرد : تشخیص صحیح و به هنگام بیماریهای قلبی و عروق نقش موثری در افزایش موفقیت درمان و نجات جان بیماران دارد .

گفتنی است : نخستین مرکز MRI بیماریهای قلب و عروق در بیمارستان شهید رجایی تهران فعالیت می کند و دانشگاه علوم پزشکی مشهد دومین مرکز دانشگاهی در کشور در این زمینه به شمار می رود./ع۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.