راه اندازی سایت تولید واکسن ایرانی کرونا از اواخر بهار ۱۴۰۰/ تولید ماهی ۱۰ میلیون دوز

مدیر گروه تحقیقات تولید واکسن ستاد اجرایی فرمان امام و مسئول تیم تولید واکسن ایرانی کرونا با بیان اینکه در حال حاضر سایت تولید صنعتی واکسن در حال آماده سازی است گفت: پیش بینی ما این است که از اواخر بهار سایت راه اندازی شود و ظرفیت بیش از ۱۰ میلیون دوز در ماه را داشته باشد.

حسن جلیلی در گفت وگو با ایسنا، درباره میزان تولید واکسن در سال آینده اظهار کرد: با اتمام مراحل مطالعاتی، تولید انبوه اتفاق خواهد افتاد و با توجه به سیاست هایی که درنظر گرفته شده واکسیناسیون عمومی انجام خواهد شد.

وی افزود: مشارکتی با کشورهای دیگر برای ساخت واکسن نداریم و از ظرفیت های ستاد اجرایی برای این منظور استفاده خواهد شد. در حال حاضر نیز سایت  تولید صنعتی واکسن در حال آماده سازی است. پیش بینی ما این است که از اواخر بهار سایت راه اندازی شود و ظرفیت بیش از ۱۰ میلیون دوز در ماه را داشته باشد.

مدیر گروه تحقیقات تولید واکسن ستاد اجرایی فرمان امام(ره) درباره زمان واکسیناسیون عمومی و ایمنی جمعی نیز گفت: تخصصی در این زمینه ندارم که اگر واکسن به چند درصد مردم تزریق شود یک ایمنی جمعی اتفاق می افتد، اما با توجه به میزان تولید ۱۰ میلیون دوز واکسن در هر ماه، امیدواریم تا پایان شهریور بخش قابل توجهی از افراد واکسینه شوند که می تواند نوید بخش باشد و از بار سنگین بیماری که بر دوش کادر درمان است به میزان قابل توجهی بکاهد.

جلیلی درباره اینکه چه مدت زمان نیاز است تا تزریق واکسن برای همه مردم انجام شود؟ اظهارکرد: زمان را باید در نظر گرفت، اگر بخواهیم طی دو تا سه ماه کل جمعیت کشور را واکسینه کنیم تولید ۱۰ میلیون دوز در ماه کفاف نخواهد داد ولی در صورتی که همه مراحل با موفقیت طی شود با توجه به جدول زمانبدی وزارت بهداشت، می توانیم سهم قابل توجهی از واکسن مورد نیاز را تولید و در اختیار وزارت بهداشت قرار دهیم.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.