راه اندازی طرح مراقبت از خون در همه مراکز درمانی کشور

۲۳ آبان ،

116-7.jpg

مدیرعامل سازمان انتقال خون از طراحی نرم افزار مراقبت از خون خبر داد و گفت: در صورت حمایت وزارت بهداشت در همه سیستم‌های درمانی کشور اجرا می‌شود که با استفاده از آن عوارض تجویز خون به حداقل خواهد رسید.

به گزارش تفسیری خبرنگار سلامت ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر غلامرضا توگه در سمینار اولین آزمایشگاه هوشمند که در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، عنوان کرد: سازمان انتقال خون از سال ۸۳ با استقرار نرم افزار نگاره در پایگاه‌های اصلی و اقماری خود در سطح کشور عملا همه فرایندهای جاری سازمان را در همه پایگاه ها به صورت الکترونیک و هوشمند طراحی و نصب کرده است و همه فرایندهای سازمان به صورت الکترونیک ثبت می گردد.

وی تصریح کرد: این امر سبب شده است که همه فرایندها از ابتدا که اهداکنندگان پذیرش می‌شوند تا وقتی که خون از واحد پخش توزیع می گردد اطلاعات را به صورت هوشمند ثبت کرده و درصورت بروز خطا در هر یک از مراحل امکان رفتن به مرحله بعدی متوقف می گردد.

مدیرعامل سازمان انتقال خون عنوان کرد: درحال حاضر به فکر طراحی نرم افزار تازهی هستیم تا بتوان اطلاعات همه فرایندها را از ابتدا تا انتهای مصرف به صورت هوشمند ثبت کرد از این طریق امکان برنامه ریزی دقیق برای توزیع خون و فراورده‌های خونی فراهم خواهد شد و عوارض تجویز خون به حداقل می رسد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.