راه اندازی گوگل فرهنگی

گردآوری توسط گروه فناوری اطلاعات ممتاز نیوز

سایت خبری ممتاز: وزیر فرهنگ و ارشاد گفت: شبکه ملی فرهنگ در حال حاضر حتی در شهرهای دور افتاده هم استفاده می‌شود و این شبکه کار ارزنده‌ای است که در سال‌های آینده به یک گوگل فرهنگی به زبان فارسی تبدیل خواهد شد.

علی جنتی با اشاره به این‌که تشکل‌های حوزه فرهنگ و ارشاد در حوزه رسانه‌های دیجیتال فعال هستند، اظهار کرد: در حال حاضر حوزه رسانه‌های دیجیتال به بخش خصوصی واگذار شده است و آن‌ها توانسته‌اند در این زمینه موفق‌تر عمل کنند.

به گزارش ای تی ایران وی همچنین درباره برگزاری نمایشگاه الکامپ تصریح کرد: این که چنین نمایشگاهی در حوزه سخت‌افزار و نرم‌افزار توانسته در مدت کوتاهی برگزار شود، نکته مثبتی است و دراین نمایشگاه‌ شرکت‌های مختلفی در حوزه سخت‌افزار و تولید محتوا حضور دارند.

جنتی با اشاره به این‌که حوزه تولید محتوا به نوعی به وزارت فرهنگ و ارشاد مربوط می‌شود، افزود: وزارت فرهنگ وارشاد کارهای خوبی را در این زمینه انجام داده است و یک شبکه فرهنگی طراحی شده که ان‌شاءالله به زودی به نتیجه می‌رسد.

وزیر فرهنگ و ارشاد خاطرنشان کرد‌: شبکه فرهنگی تدوین شده در واقع قرار است یک گوگل فرهنگی به زبان فارسی باشد که کاربران در حوزه فرهنگ و علم و دانش، هر آنچه را که نیاز دارند از طریق این شبکه به آن دسترسی خواهند داشت.

وی همچنین درباره پیوستن وزارت فرهنگ و ارشاد به شبکه دولت الکترونیک این روند را کند تشریح کرد و گفت: وزارت فرهنگ کمی در این زمینه عقب افتاده است و به شدت تلاش می‌کند که خود را به سایر دستگاه‌هایی که در این زمینه پیشرو هستند برساند.

جنتی اظهار کرد: در حوزه رسانه‌های دیجیتال و بخشی که مربوط به وزارت فرهنگ و ارشاد است، این وزارتخانه با دستگاه‌ها و نهادهای خصوصی تولید محتوا همکاری می‌کند و تا به حال قدم‌های خوبی را در این زمینه برداشته‌اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد خاطرنشان کرد: به خصوص در زمینه‌هایی که شورای عالی فضای مجازی کار محتوا را به وزارت فرهنگ و ارشاد واگذار کرده، این وزارتخانه به صورت مرتب جلساتی برگزار می‌کند.

– .

آخرین اخبار
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.