راه اندازی ۵ مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در هرمزگان

ایسنا/هرمزگان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان از راه اندازی ۵ مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا با تجهیزات فنی و تخصصی توسط شورای هماهنگی بهداشت و درمان نیروهای مسلح خبرداد.

دکتر فاطمه نوروزیان در گفت و گو با ایسنا، افزود: ۵ نفر دیگر از بیماران مبتلا به کرونا در هرمزگان جان باختند و شمار کل جان باختگان این بیماری در استان به ۱۴۳۳ نفر رسید.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان اضافه کرد: ۱۹۱ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانهای استان بستری شدند و اکنون در مجموع ۶۵۶ نفر در بیمارستانهای استان تحت مراقبتند.

نوروزیان بیان کرد: از مجموع بستری ها، ۹۸ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۱۸ نفر از آنها وخیم است.

وی با اشاره به اینکه در چند روز آینده این مرکز در نظر دارد نسبت به انجام واکسیناسیون گروه های سنی بالای ۶۰ سال با جمعیت هدف بیش از ۱۴۰ هزار نفر اقدام کند، عنوان کرد: جهت راه اندازی مراکز واکسیناسیون تجمیعی و پیشبرد این فرایند از توان و پتانسیل بسیج جامعه پزشکی و نیروهای بهداشت و درمان تیروهای مسلح استفاده می شود.

نوروزیان اظهار کرد: راه اندازی ۵ مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا با تجهیزات فنی و تخصصی توسط شورای هماهنگی بهداشت و درمان نیروهای مسلح که دو مرکز تجمعی در شهر بندرعباس و ۳ مرکز تجمعی واکسیناسیون در جزیره قشم و شهر بندرلنگه و شهر میناب مورد انتظار است که در شهرستان بندرعباس با توانایی انجام واکسینه کردن ۱۰ هزار نفر در روز مطابق استاندار با ۳۰ تیم عملیاتی و در شهرستان میناب و بندرلنگه و جزیره قشم با توانایی انجام واکسینه کردن یک هزار نفر در روز با ۱۰ تیم عملیاتی در شهرهای مذکور صورت خواهد گرفت.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیان کرد: با راه اندازی این ۵ مرکز تجمیعی واکسیناسیون امیدواریم ابزار لازم برای واکسیناسیون گروه سنی که در اولویت دریافت واکسن هستند فراهم شود.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.