راه حل مبارزه با فراموشی

۱۳م دیماه ،

مغز انسان نیز مانند بدن به ورزش و تحرک نیاز دارد تا بتواند همیشه شرایط خوبی داشته باشد. این ورزش و نرمش همچنین به موارد جانبی بسیاری برای تکامل نیاز دارد که سبب می گردد تا مغز شما دیگر چیزی را فراموش نکند.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛‌ مغز نیز مانند دیگر اعضای بدن به ورزش کردن نیاز دارد اما ورزش آن مقداری متفاوت است. بهترین راه برای نرمش مغز حل جدول های مختلف و همچنین حل سودوکو است. گاهی اوقات بازی های فکری رایانه ای نیز می توانند به شما کمک های به سزایی در داشتن یک مغز سالم بکنند.

غذاهای مناسب بخورید: غذا نیز یکی دیگر از عواملی است که می تواند به شما در داشتن مغزی بسیار کارآمد کمک کند. سعی کنید بیشتر از غذاهایی که دارای چربی مفید امگا۳ مصرف کنید که ماهی و گردو معدنی از این چربی می باشند. غلات نیز می توانند گزینه های عالی برای تقویت مغز می باشند.  البته هیچوقت از غذاهایی که آنتی اکسیدان بسیاری دارند نیز غافل نشوید که می توانند مغز شما را بسیار تقویت کند.

بدنتان را خوش فرم نگه دارید:نرمش های فیزیکی  همچنین داشتن بدنی روی فرم نیز می تواند به شما در داشتن یک مغز سالم کمک کند. روزانه حرکات کششی و همچنین نرمش های ساده و هوازی را فراموش نکنید تا اکسیژن کافی به مغزبرسد و با نهایت قدرت به کارش بپردازد.

استرستان را کنترل کنید:استرس یکی از مواردی است که سبب می گردد مغز شما آسیب های جدی ببیند. این استرس همیشه باید کنترل شده باشد چرا که در غیر این صورت می تواند آسیب های جبران ناپذیری را به شما وارد کند. انجام همان نرمش های کششی و یا توجه داشت به نوع تغذیه می تواند به شما در داشتن روزی بدون استرس کمک کند و درکنار آن مغزتان نیز آسیبی نخواهد دید.

آهن بدنتان را چک کنید: اگر دچار فراموشی های متدوال می شوید حتما میزان آهن موجود در بدنتان را چک کنید. این عنصر حتما باید در بدن به میزان لازم وجود داشته باشد تا مغز بتواند به درستی کار کند. البته این موضوع در بانوان کمتر دیده شده است و میزان کمبود آهن در آقایان بیشتر سبب اختلال در حافظه می گردد.

چند کار را باهم انجام ندهید: انجام چندین کار همزمان می تواند فشار بسیاری را به مغز وارد کند و در نتیجه آن فراموشی به سراغ شما می آید. برای هر کاری مغز از یک بخش مخصوص دستور صادر میکند و چندین کار همزمان سبب میشود تا فشار بی امانی به بخش های مختلف آن به طور همزمان وارد شود و به نقل از محققین این به مغز آسیب هایی را وارد می کند.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.