راه های جلوگیری از آلرژی‌های پاییزی

کم کم فصل تابستان به پایان می رسد و با آمدن پاییز موج جدیدی از آلرژی های فصلی آغاز می شود که می تواند باعث زمین گیر شدن و یا خانه نشین شدن افراد شود.

به گزارش گروه خواندنی هایممتازنیوز، همانطور که از قدیم هم گفته اند بهترین کار پیشگیری از وقوع اتفاق های مختلف است و درمان در درجه دوم قرار دارد. آلرژی های فصلی نیز از همین نوع هستند و بهترین راه برای اینکه از آن ها در امان بمانید پیشگیری از وقوع آلرژی است.

پنجره ها را ببندید

یکی از اصلی ترین دلایل ایجاد این آلرژی ها الودگی هوا است، پس بهتر است تا هر چقدر که می توانید از این آلودگی ها دوری کنید. در خانه و یا در داخل خودرو پنجره ها را ببندید و در صورت نیاز از کولر و یا دستگاه های تهویه هوا استفاده کنید. این کار باعث می شود تا هوای آلوده کمتری به شما برسد.

فیلترها را عوض کنید

در خانه هایی که از سیستم های تهویه هوا و همچنین کولرهای گازی استفاده می شود احتمال وقوع آلرژی بیشتر است چرا که آلودگی های فیلترهای این دستگاه ها به مرور وارد هوا می شود. فیلترهای این دستگاه ها را در ابتدای پاییز تعویض کنید تا به میزان زیادی جلوی آلرژی گرفته شود.

از عینک آفتابی استفاده کنید

نور خورشید به تنهایی می تواند باعث بروز و یا تشدید آلرزی در این فصل باشد. قبل از فرارسیدن پاییز یک عینک آفتابی با استانداردهای جهانی تهیه کنید تا در طول روز از آن استفاده کنید. عینک آفتابی تا حد بسیار زیادی جلوی تشدید آلرژی را می گیرد.


قبل از خواب دوش بگیرید

پزشکان به دوش گرفتن قبل از خواب زیاد توصیه نمی کنند اما برای افرادی که آلرژی های فصلی دارند این کار واجب است و بهتر است تا هفته ای سه بار قبل از رفتن به تخت دوش بگیرند. این کار باعث می شود تا آلودگی ها و حساسیت های آلرژیک کمتری را با خودتان به تخت خواب ببرید.

روکش های ضد آلرژی

برای تشک خوابتان از روکش هایی استفاده کنید که به آن ها حساسیت کمتری دارید. به تازگی حتی روکش و ملحفه های ضد آلرژی نیز وارد بازار شده است که می توانید از آن ها استفاده کنید. همچنین در نظر داشته باشید که بهتر است هر دو هفته روکش تشک و بالش خودتان را بشویید.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.