راه پله‌ های ایمن و جذاب اینجاست

پلکان ساختمان اگر ایمن نبوده و به نحوی اصول طراحی نشده باشد، پتانسیل این را دارد که به قسمتی بسیار خطرناک تبدیل شود. در این مطلب ایده‌هایی برای داشتن راه پله‌هایی ایمن و زیبا ارائه می‌شود.

برترین مجله اینترنتی ایران

  پلکان ساختمان اگر ایمن نبوده و به نحوی اصول طراحی نشده باشد، پتانسیل این را دارد که به قسمتی بسیار خطرناک تبدیل شود. در این مطلب ایده‌هایی برای داشتن راه پله‌هایی ایمن و زیبا ارائه می‌شود.

۱٫  یکی از شروط مهم و لازم برای ایمن بودن فضای راه پله، طراحی نورپردازی کافی و مناسب است تا فرد بتواند به راحتی مسیر خود را حین بالا و پایین رفتن از پله‌ها مشاهده کند.

۲٫  اطمینان حاصل کنید که چراغ‌های آویز و دیگر تجهیزات نورپردازی موجود در فضای راه پله‌ها در مسیر راه افراد نباشد. همچنین توصیه می‌کنیم فقط به نور‌های تاکیدی که برای تاکید به عنصر هنری خاص در راه پله استفاده شده است بسنده نکنید و از یک نور محیطی نیز برای روشن کردن سطح پله کمک بگیرید.

۳٫  تمام اتصالات و قسمت‌های مورد نیاز در فضای راه پله (از قبیل فیوز برق)، باید در ارتفاعی قابل دسترس باشد تا بدون نیاز به نردبان بتوان به آنها دسترسی داشت.

۴٫ پوشش‌هایی که برای سطوح پله‌ها استفاده می‌شود نباید لغزنده باشد. استفاده از قالیچه‌های رانر در راه پله و ثابت کردن آنها روی پله‌ها با کمک بست‌های مخصوص، ایده خوبی است که می‌تواند سطح ایمنی پلکان را به مقدار زیادی بالا ببرد.

۵٫  یکی از بهترین فضاها برای نصب هشداردهنده‌های دود در خانه، راه پله‌ها هستند.

۶٫  اجازه ندهید کودکان، اسباب بازی‌ها و لباس‌هایشان را روی مسیر راه‌پله پخش کنند؛ زیرا باعث لیز خوردن افراد هنگام حرکت روی پله می‌شود.

۷٫  اگر در خانه کودکی دارید که نوپا است یا چهار دست و پا راه می‌رود، استفاده از یک در یا حفاظ، در قسمت بالا و پایین راه پله، ایده بسیار خوبی برای ایمن‌سازی خانه برای کودک است.

۸٫ نرده‌های حفاظ راه پله‌ها باید ارتفاع استاندارد داشته و برای افراد مختلف با قدهای مختلف قابل استفاده باشد.

۹٫ رنگ‌آمیزی کف پله‌ها با یک رنگ و پیشانی پله (سطح عمودی مابین پله‌ها) با رنگی دیگر، می‌تواند درصد ایمنی فضا را بالا ببرد و اختلاف این سطوح را نمایان کند.


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.