رای کاسیاس برای توپ طلا

   ایکر کاسیاس، ستاره اسپانیایی و دروازه بان توانای باشگاه رئال و تیم ملی اسپانیا به عنوان کاپیتان ماتادورها می تواند برای انتخاب برنده توپ طلای امسال رای بدهد. او از هم اکنون دراین باره تصمیم گیری کرده است.

 او به عنوان کاپیتان تیم ملی اسپانیا ۳ حق رای، به عنوان انتخاب اول، انتخاب دوم و انتخاب سوم دارد و گویا درنظر دارد تا رای اولش را به نام سرخیو راموس، رای دومش را بانام کریستیانو رونالدو و رای سومش را بانام ژاوی ارناندس به صندوق بیندازد.

 رای اول هر کاپیتان یا سرمربی، ۵ امتیاز دارد. رای دوم، ۳ امتیاز و رای سوم تنها یک امتیاز.

 این «اسپورت یو» ی اسپانیا بود که از رای های ایکر کاسیاس پرده برداشت. تا چند هفته دیگر، برگه های رای گیری از سوی فدراسیون فوتبال اسپانیا در اختیار کاپیتان و سرمربی تیم ملی این کشور قرارداده خواهد شد تا کاسیاس و دل بوسکه بازیکنان منتخبشان را بنویسند.

 این درحالی است که خبرنگار فرانس فوتبال (مجله معتبری که با همکاری فیفا توپ طلا را اهدا می کند) صبح روز دوشنبه در کمپ تمرینی والدبباس در حال انجام گفتگویی با کاسیاس در مورد اوضاع این فصل رئال مادرید بود.

 البته خود ایکر کاسیاس یکی از نامزدهای اصلی دریافت توپ طلای امسال است و باتوجه به قهرمانی با رئال مادرید در رقابت های فصل قبل لالیگا و قهرمانی با اسپانیا دریورو۲۰۱۲، شانس زیادی برای فتح این جایزه دارد.

 به گزارش گل و به نقل از آ.اس، کاسیاس در گفتگو با خبرنگار فرانس فوتبال هم سه بازیکن منتخبش برای رای گیری توپ طلای امسال را معرفی کرد. امسال درمیان سه انتخاب کاسیاس، دو نفر اسپانیایی هستند.

از پارسال به بعد قوانین رای گیری برای توپ طلا تغییر کرده اند و کاسیاس از پارسال به بعد می تواند به اسپانیایی ها هم رای بدهند. البته پارسال، مسئولان فدراسیون فوتبال اسپانیا، این قانون جدید را به کاسیاس اعلام نکرده بودند و از همین رو، او در رای گیری سال گذشته به هیچ بازیکن اسپانیایی ای رای نداده بود.

فصل گذشته انتخاب اول کاسیاس که انتخابی ۵ امتیازی بود، ستاره پرتغالی تیمش، کریس رونالدو بود. دروازه بان رئال، سه امتیاز هم به مسعوت اوزیل داد و با نوشتن نام مسی در جایگاه سوم، یک امتیاز به ستاره آرژانتینی داد.

اما این فصل اوزیل و مسی در لیست گزینه های منتخب کاسیاس جایی ندارند واو به جای آنها نام دو ستاره اسپانیایی را نوشته است.

 انتخاب سرخیو راموس توسط کاسیاس به این دلیل است که راموس جوان علاوه بر کسب قهرمانی در لالیگا و یورو۲۰۱۲، یک دلگرمی و اطمینان خاطر مطمئن برای کاسیاس در خط دفاعی رئال و تیم ملی است و راموس قوت قلب کاسیاس در زمین چمن است. او راموس را بهترین مدافع دنیا می داند و حالا این فرصت را دارد که این گفته را درعمل نیز ثابت کند. کاسیاس قبل از این هم تمام گفتنی ها را در مورد رونالدو گفته و در جشن قهرمانی فصل گذشته رئال در لالیگا و در میدان سیبلس به هواداران رئال گفت:« من یکی از تحسین کنندگان رونالدو هستم. او را انتخاب می کنم؛ چون که در تمام فصل ها کارهای زیادی برای تیم انجام می دهد.»

 و ژاوی؛ انتخاب سوم کاسیاس است. کاسیاس درمورد ژاوی گفته:« بارسا روی پاهای او می چرخد. اینکه اینقدر خودت را کوچک ببینی، یعنی خیلی بازیکن بزرگی هستی» این دوستاره، یعنی ژاوی و کاسیاس امسال با هم و به صورت مشترک جایزه ورزشی«شاهزاده آستوریاس»را کسب کردند.


Varzesh3.com | ورزش ۳

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.