رای ۸۲ درصدی اعضا و سهامداران بانک تات برای ادغام

جمعه ۳۰ تیر – ۰۱:۳۳:۲۶ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

در مجمع عمومی صورت گرفت؛

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا-مجمع عمومی بانک تات برگزار شد و رای به ادغام این بانک داد.
به گزارش آریا، مجمع عمومی سالیانه بانک تات با حضور اکثریت اعضا و سهامداران برگزار شد و طی آن ۸۲ درصد از اعضا با دادن رای موافق نسبت به ادغام بانک به هیات مدیره اجازه دادند تا مراحل قانونی این ادغام را پیگیری کنند.
بر اساس این گزارش ،جلال رسول اف ـ مدیرعامل بانک تات ـ در این مراسم با تشریح انواع ادغام در نظام پولی بانکی و قانون تجارت با بیان این‌که بازار بانکی کشورمان جایگاه رقابتی زیادی دارد، گفت: ما با این ادغام می‌توانیم طی یک الی دو سال آینده بانک را به جای خوبی برسانیم.
وی با بیان این‌که ادغام معایب و محاسنی دارد، گفت: از معایب ادغام بانک تات آن است که استقلال فعلی خود را از دست می‌دهد، اما از محاسن آن می‌توان به این اشاره کرد که به یکباره ما تبدیل به بانکی با بیش از ۵۰۰ شعبه خواهیم شد که برای ما مزیت خوبی خواهد بود. هم‌چنین با افزایش سرمایه و دارایی‌ها می‌توانیم سرمایه‌گذاری‌های بهتری انجام داده و هم‌چنین تسهیلات بیشتری براساس قانون برای سرمایه‌گذاری بدهیم و درآمد بیشتری جذب کنیم.
بنابر این گزارش مجید معتمدی فاضل  نماینده سازمان بورس نیز در مجمع بانک تات گفت:ما نمی‌خواهیم هیچ حقی از سهامداران کل و جز ضایع شود ، این‌گونه ادغام بانک تات به شکل حاضر مورد تایید بورس نیست و اجازه ادغام به این شکل را نمی‌دهیم و از هیات مدیره می‌خواهیم قبل از این‌که کارها انجام شود، مراحل قانونی را طی کرده و مدارک مورد نیاز برای جلوگیری از ضایع‌شدن حق سهامداران را ارائه کند.
وی تاکید کرد: سازمان بورس باید به این نتیجه برسد که حقوق سهامداران این بانک ضایع نمی‌شود.
همچنین علی انصاری عضو هیات مدیره بانک تات نیز ‌در این جلسه گفت:کشور ما یک کشور در حال توسعه است و لازم است ساختار‌هایش با ظرفیت‌هایی که در آن وجود دارد، متناسب شود تا توانمندی‌ها در ضعف‌ها جایگزین شوند.
وی با اشاره به این که بانک تات در هشتم آبان‌ماه سال ۸۸ به عنوان هشتمین بانک خصوصی تاسیس شد، گفت: ما در کمتر از دو سال با داشتن ۷۰ شعبه توانستیم فعالیت‌های خوبی را انجام دهیم.
انصاری گفت:که ما به توسعه‌ی کشور اسلامی معتقدیم و این اعتقاد و ایمانمان موجب شده که برای کشورمان فعالیت کنیم ، بعضی اوقات توفیقات اجباری و یا الهی موجب می‌شود که مسیر ما تغییر کند و همین توفیق باعث شده که ما به یک مجموعه‌ی بزرگ‌تر تبدیل شویم.
عضو هیات مدیره بانک تات افزود:که بانک مرکزی و سازمان بورس نمی‌خواهند حقی از سهامداران ضایع شود، بنابراین چند ماهی مراحل ادغام و مشخص‌شدن سهامداران به طول خواهد انجامید.
وی افزود: ما موظفیم زیر نظر بانک مرکزی فعالیت کنیم، چون بانک مرکزی پدر بانک‌ها است و او به ما مجوز داده که بتوانیم در این نظام بانکی فعالیت داشته باشیم و نمی‌توانیم سرخودانه کاری انجام دهیم و مطیع قوانین کشور خواهیم بود و کسی که می‌خواهد راه توسعه  سالم را بپیماید، باید قانون‌پذیر باشد .
عضو هیات مدیره بانک تات خاطر نشان کرد: سهامداران جزء که گاها با ۲۰۰ هزار تومان وارد سهامداران بانک شده‌اند و در حال حاضر نیاز به سرمایه‌شان دارند، می‌توانند از سه‌شنبه آینده به اداره سهام بانک تات واقع در خیابان بخارست برود و طی مکانیزمی سرمایه خود را دریافت کند.
انصاری در پایان از سهامداران حاضر در جلسه خواست تا به ادغام بانک رای دهند تا هر چه سریع‌تر مراحل قانونی این کار انجام شود.
در پایان این مجمع و پس از شمارش آراء اعلام شد که ۶۳٫۱۹ درصد سهامداران در این جلسه حضور داشتند که ۷۰ درصد از آنها با پرداخت ۳۰ درصد سود به سهامداران و هم‌چنین یک درصد پاداش به هیات مدیره و انتخاب روزنامه‌های دنیای اقتصاد و اطلاعات به عنوان روزنامه کثیر‌الانتشار موافقت کردند، هم‌چنین اعلام شد که از کل آراء اخذ شده ۸۲٫۱ درصد با ادغام موافق و ۱۷٫۹ درصد مخالف بودند
گفتنی است بانک مرکزی پیش از این دستور ادغام بانک تات و دو موسسه مالی اعتباری را صادر کرده بود و مقرر شد تا تابلوی بانک تات و دو موسسه دیگر به بانک آینده تغییر کند .

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۲۰۲۴۳۳۲۶۴۱۰


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.