رایزنی برای اعتباربخشی مدرک تحصیلی دانشگاههای لبنان دررشته های پزشکی

به گزارش روز دوشنبه ایرنا ازبیروت،هیأت ایرانی به ریاست دکترحسن ابوالقاسمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به‌همراه غضنفر رکن‌آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان پس از نشست مشترک با دکتر رینیه شموسی رئیس دانشگاه سنت جوزف و رؤسای دانشکده‌های مختلف پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و پرستاری، از بخش‌های مختلف این دانشگاه از جمله آزمایشگاه‌های ژنتیک، مولکولی، داروسازی و غیره بازدید کردند.

مسئولین دانشکده پزشکی دانشگاه سنت جوزف، ضمن تمجید از تحقیقات پیشرفته علمی صورت گرفته در ایران خواستار همکاری و تبادل اطلاعات با دانشگاه‌ها و مؤسسات تحقیقاتی ایران به ویژه مؤسسه رویان شدند.

در دیدار رئیس دانشکده علوم پزشکی شهید بهشتی و هیأت همراه با دکتر عمرو جلال العدوی رئیس دانشگاه عربی بیروت نیز پیرامون زمینه‌های عملی همکاری در حوزه‌های مختلف علوم پزشکی و علوم آزمایشگاهی و تبادل هیأت‌های تخصصی بین دو دانشگاه گفت‌وگو شد و سپس از دانشکده دندانپزشکی این دانشگاه بازدید به‌عمل آمد.

هیأت پزشکی ایرانی همچنین نشستی با دکتر حسن چلبی رئیس دانشگاه اسلامی لبنان و رؤسای دانشکده‌های مختلف این دانشگاه داشت که طی آن امکان تبلدل استاد و همکاری در زمینه‌های آموزش مهندسی پزشکی، پرستاری و مدیریت بیمارستانی، مورد ارزیابی قرار گرفت و پس از این جلسه بازدیدی از دانشکده پرستاری دانشگاه مذکور صورت گرفت.

نشست مشترک با دکتر پطرس بارد رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه لبنان و بازدید از امکانات آموزشی آن جهت بررسی اعتباربخشی به مدارک رشته‌های پزشکی این دانشگاه و همچنین پیشبرد همکاری‌ها در زمینه تبادل استاد و دانشجو، بورسیه‌های تحصیلی، تحقیقات مشترک دانشگاهی و غیره، از دیگر دیدارهای این هیأت بود.

مدیران بخش آموزش پزشکی کشورمان دیداری نیز از بیمارستان شهید شیخ راغب حرب در جنوب لبنان داشتند.

خاور**۱۰۳۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۰۱۸۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.