ربانی «نود تلویزیونی» را برای شبکه سه تولید می‌کند

۱۷م دیماه ،

با رویکرد نقد برنامه‌های تلویزیون/

سینماپرس-گروه تلویزیون/ حسین ربانی دبیر جنجالی جشنواره فیلم ۱۰۰ و رییس فعلی فرهنگسرای رسانه قرار است برنامه ای با عنوان «نود تلویزیونی» را برای نقد و بررسی تولیدات و سریال‌های تلویزیونی سیما برای شبکه سه سیما تهیه کند.

به گزارش خبرنگار تلویزیون سینماپرس، مدت هاست که راه اندازی برنامه ای برای نقد و بررسی تولیدات تلویزیونی به عنوان دغدغه ای برای مدیران تلویزیونی مطرح است.

در تاریخ برنامه‌سازی سیما نیز نقد و بررسی آثار تلویزیونی عمدتا به خود شبکه ها سپرده شده است و تاکنون نیز برنامه های کمی همچون «سین مثل سریال» به شکل عام با هدف نقد و بررسی کلی سریال ها تولید شده است حال آنکه موضوع نباید به یک شبکه و آثار تولیدی آن محصور شود بلکه باید این چنین برنامه هایی متداوم، با انسجام و حرفه ای برای تمامی آثار تلویزیونی ساخته شود.

روال عادی نقد سریال ها و برنامه های پر بیننده به این صورت شده که هر شبکه ای با برگزاری یک و یا چند جلسه نقد و بررسی و با حضور کارشناسان و متخصصان مختلف مرتبط با این موضوع این کار را انجام می دهند در حالیکه شبکه ای که بخواهد تولید خودش را نقد کنند، آن کار کارشناسی شده از آب در نخواهد آمد.

اخیرا نیز بسیاری از فرهنگسراها و خانه های فرهنگ جلسات نقد وبررسی آثار و سریال های تلویزیونی را با حضور عوامل و دست اندرکاران سریال و یا بعضی از بازیگران آن به طور منظم برگزار می کنند اما این نقدها و جلسات بیشتر به مجلسی برای نقد و گلایه از سازمان صداوسیما شبیه است، تهیه کننده و عوامل از مشکلات و دردسرهای ساخت تا مسائل و مشکلات مالی در سازمان صداوسیما سخن می گویند.

معاونت سیما و اداره پژوهش صداوسیما در مقاطع قبل عهده دار این وظیفه بوده اند و باید اکنون نیز فضا و مجالی را برای بررسی انتقادات برنامه های تلویزیونی در نظر بگیرند.

شنیده ها حاکی از این است که حسین ربانی غریبی قرار است برنامه ای با عنوان «نود تلویزیونی» با موضوع نقد برنامه های تلویزیونی و سریال ها را برای شبکه سوم سیما تهیه کند و به زودی بر روی آنتن این شبکه قرار دهد.

با شنیدن این خبر این ابهامات به وجود می آید که اساساً چرا فردی که تاکنون هیچ گونه سابقه برنامه سازی تلویزیونی ندارد قرار است عهده دار تولید چنین مجموعه ای شود و این که چرا «نود تلویزیونی» نیز قرار است در شبکه سه تهیه و تولید شود و شبکه های دیگر تلویزیون این کار را انجام نمی دهند.
این گمانه و احتمال وجود دارد در شرایطی که قرار است آثار تلویزیونی در شبکه سه سیما نقد شود، نقد تولیدات و آثار شبکه سه در دایره این برنامه نسبت به بقیه کمرنگ تر و یا بی رنگ تر باشد.

نکته مهم تر از همه این است که چه کسانی و چه کارشناسانی قرار است نقد برنامه های تلویزیونی را بر عهده بگیرند.

گفتنی است، رییس فرهنگسرای رسانه، معاون فرهنگی حوزه هنری استان تهران، معاون فرهنگی و هنری بنیاد صبح قریب، دبیری هفتمین جشنواره بین المللی فیلم ۱۰۰، قائم مقامی دبیر ششمین جشنواره بین المللی فیلم ۱۰۰، دبیری سومین جشنواره بین المللی نماهنگ آخرین منجی و دبیری هیئت انتخاب جشنواره انیمیشن اصلاح الگوی مصرف از جمله سوابق کاری حسین ربانی غریبی است. سری دوم برنامه «هفت» نیز قرار بود به تهیه کنندگی حسین ربانی غریبی تولید شود اما در نهایت تهیه کنندگی این کار به علی قانع رسید.

پیگیری های خبرنگار سینماپرس برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص جزئیات ساخت این برنامه تاکنون بی نتیجه مانده است.

انتهای پیام/ع.ت/ن.ف

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۳۹۷۹۹


شبکه خبری سینمای ایران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.