رتبه جهانی ایران در مصرف لوازم آرایشی

گردآوری شده توسط گروه وبگردی ممتاز نیوز:

ال مانیتور طی گزارشی از اقتصاد لوازم آرایشی در ایران با اشاره به توجه غیرعادی برخی زنان ایرانی به آرایش خود اعلام کرد زنان ایرانی مقام هفتم در مصرف لوازم آرایشی را در جهان دارند و یک سوم مصرف خاورمیانه مربوط به ایران است.

به گزارش گروه وبگردی ممتاز نیوز، پایگاه اینترنتی ال مانیتور طی گزارشی نوشت: اعتماد به نفس، موفقیت در مصاحبه های شغلی، تداوم زندگی مشترک، یافتن شوهر، اینها از جمله پاسخ های مشترکی است که زنان ایرانی حدود ۱۴ سال به بالا به سوالی در مورد علت استفاده از لوازم آرایشی در خارج از منزل می دهند.
 
مهتاب، خانه دار، می گوید، هرگز بدون آرایش خانه را ترک نمی کند و همسرش برخی اوقات او را به دلیل اینکه برای رفتن به نانوایی در ساعت ۶٫۳۰ صبح آرایش می کند، مسخره می کند. مهتاب می گوید: «من بدون آرایش به راحتی نمی توانم رانندگی کنم. مثل رانندگی کردن بدون عینک می ماند. اهمیتی ندارد که کسی به من توجه می کند یا نه، من همیشه باید از خط چشم و رژ لب قرمز رنگم استفاده کنم.»
 
وی تنها زن ایرانی نیست که چنین عادتی دارد. صنعت لوازم آرایشی در ایران صنعتی بزرگ است و تقاضا برای محصولات آرایشی با شتابی سریع رو به افزایش است، به طوری که ایران را به مقصد اصلی محصولات آرایشی تقلبی تبدیل کرده است.
 
این گزارش افزود: نتایج تحقیقات اخیر در مورد استفاده از لوازم آرایشی در استان اصفهان نشان می دهد، ۳۱٫۷ درصد دختران بین ۱۵ تا ۱۹ سال از مدل های ارائه شده توسط شبکه های تلویزیونی خارجی پخش شده از ماهواره تبعیت می کنند. این رقم مطمئنا در پایتخت بالاتر است.
 
ایران پس از عربستان، بزرگترین مصرف کننده لوازم آرایشی در منطقه است و مقام هفتم را نیز در بین همه کشورهای جهان داراست.
 
در حالی که هیچ آمار رسمی ای در مورد درصد استفاده از لوازم آرایشی در کشور وجود ندارد، برخی آمارهای غیررسمی حاکی است، زنان ایرانی بزرگترین مصرف کنندگان لوازم آرایشی تقلبی هستند. این محصولات با نام برندهای معروف آمریکایی و اروپایی عرضه می شوند، اما در چین و کشورهای دیگر تولید می شوند.
 
بر اساس آمارهای رسمی، تقریبا ۸۰ تا ۹۰ درصد کل محصولات آرایشی وارداتی به ایران تقلبی هستند که در کشورهایی همچون تایلند، چین یا ترکیه تولید شده اند و با برندهای ساختگی عمدتا از مرزهای غربی و جنوبی وارد کشور می شوند.
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.