رتبه مالی بانک توسعه صادرات ایران ارتقا یافت

۰۲م اسفند ،

رتبه مالی بانک توسعه صادرات ایران ارتقا یافت | چاپ |
چهارشنبه ۰۲ اسفند ساعت ۱۲:۳۵

بینا- موسسه اعتبارسنجی کپیتال اینتلیجنس رتبه مالی بانک توسعه صادرات ایران را که تحت تحریم های غرب قرار دارد به “۲ بی” ارتقا داد.
به گزارش بینا ، موسسه اعتبارسنجی کپیتال اینتلیجنس اعلام کرد که رتبه مالی بانک توسعه صادرات ایران را مجددا به “۲ بی” بازگردانده است. این ارتقای رتبه به سبب تقویت سرمایه بانک، مدل فعالیت تجاری شفاف آن و دسترسی به اعتبارات کم هزینه انجام گرفته است.
رتبه حمایتی این بانک نیز ۳ اعلام شده است که به سبب احتمال بالای نقدشوندگی و حمایت دولت ایران از سهامداران بانک توسعه صادرات ایران بوده است. بر این اساس، رتبه اعتباری ارزی بلند مدت و کوتاه مدت بانک نیز به ترتیب “۲ بی” و “بی” با چشم اندازی منفی اعلام شده است.
به رغم تحریم های بین المللی علیه صادرات ایران، پیش بینی شده که روند رشد دراز مدت صادرات غیر نفتی ایران ادامه یابد. بانک توسعه صادرات ایران تحت تحریم قرار دارد و به همین جهت انجام مبادلات مالی بین المللی برای این بانک پر هزینه و سخت شده است.
بانک توسعه صادرات ایران در سال ۱۹۹۱ به سبب تصویب مجلس ایران برای توسعه صادرات غیر نفتی این کشور تاسیس شد و از زمان تاسیس تاکنون نقش پر رنگی را در افزایش حجم صادرات غیر نفتی ایران و تنوع بخشی به صادرات ایفا کرده است.


RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.