رحیمی: «جمشید بسم الله» دستگیر شد / نیازی به کوپن نیست

چکیده: نیازی به کوپنی شدن کالاهای اساسی نیست / جمشید بسم الله دستگیر شده است / به اندازه کافی ارزاق و کالای اساسی ذخیره کردیم / رئیس جمهور کاملا آماده پاسخگویی است.

محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور در حاشیه مراسم هفتمین روز در گذشت آیت الله انواری در جمع خبرنگاران در خصوص نامه اخیر رئیس جمهور به رئیس قوه قضاییه یادآور شد: باید این موضوع را از دفتر ریاست جمهوری بپرسید چرا که من خیلی در جریان نیستم.

در ادامه معاون اول رئیس جمهور گفت: استیضاح حق نمایندگان است اما هم اکنون در شرایط خوبی قرار نداریم چراکه نزدیک به انتهای عمر دولت هستیم و اگر استیضاح وزرا رای بیاورد جز خسارت نتیجه‌ای برای کشور نخواهد داشت.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اخلال کنندگان در بازار ارز که پیش از این نیز معاون اول رئیس جمهور از شخصی به نام جمشید بسم الله نام برده بود گفت: با این اخلال کنندگان برخورد شده و فرد نامبرده هم اکنون دستگیر شده است.

وی ادامه داد: ازاسامی سایر اخلال کنندگان خبرندارم اما آنطور که من در جریان هستم هفته گذشته ۲۰ نفر به جرم اخلال در بازار ارز دستگیر شده‌اند که اسامی آن‌ها را باید از آقای مصلحی بپرسید.

رحیمی همچنین در خصوص اخبار مربوط به کوپنی شدن برخی کالاهای اساسی خاطرنشان کرد: ما به اندازه کافی ارزاق و کالای اساسی ذخیره کردیم همانطور که در سفر خوزستان نیز گفتم مبلغ ۲۰ میلیارد برای تامین ارزاق کنار گذاشته‌ایم بنابراین نیازی به کوپنی شدن کالاهای اساسی نیست.

معاون اول رئیس جمهور همچنین در واکنش به پیشنهاد تشکیل شورای عالی انتخابات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید دید قانون دراین مورد چقدر راه می‌دهد در برخی کشور‌ها کمیسیون مستقلی این وظیفه را انحام می‌دهد اما در ایران قوه مجریه مسئول انجام این کار است به هر حال این بحثی است که در کمیسیون شوراهای مجلس مطرح شده و چیز جدیدی نیز در مورد آن نشنیده‌ام اما معتقدم این طرح در ایران هم قابل اجرا است اما به این دوره نخواهد رسید.

وی همچنین در خصوص بحث استیضاح‌های متعدد از وزرا خاطرنشان کرد: استیضاح حق نمایندگان است اما هم اکنون در شرایط خوبی قرار نداریم چراکه نزدیک به انتهای عمر دولت هستیم و اگر استیضاح وزرا رای بیاورد جز خسارت نتیجه‌ای برای کشور نخواهد داشت.

رحیمی همچنین در خصوص طرح سوال از رئیس جمهور نیز یادآور شد: رئیس جمهور کاملا آماده پاسخگویی است اما من به عنوان یک فرد عادی و نه معاون رئیس جمهور معتقدم در شرایط فعلی که با جنگ تمام عیاری همچون تحریم‌ها مواجه هستیم همه باید برای دور زدن تحریم‌ها دست در دست هم دهیم بنابراین اگر تحریم‌ها را دور زدیم آمریکا و صهیونیست را شکست داده و جمهوری اسلامی را برای همیشه تضمین کرده ایم.

وی با اعلام این خبر که سفرهای هیات دولت از هفته آینده از استان قم آغاز خواهد شد گفت: در سفر رهبری به خراسان شمالی دولت همه مساعی خود را به کار برد تا این سفر شکوه‌مند باشد اگرچه در شرایط فعلی از نظر بودجه مشکلاتی داریم اما مصوبات خوبی در این استان انجام شد و نظر مقام معظم رهبری نیز تامین شد.

رحیمی ادامه داد: رهبری در جلسه هیات دولت سه بار از مصوبات استان خراسان شمالی تقدیر کرد. البته چند سالی است که خراسان شمالی تبدیل به استان شده به گونه‌ای که بودجه عمرانی خراسان شمالی پیش از استان شدن ۹۰ میلیارد بود که هم اکنون با طرح مهر ماندگار به ۵ هزار میلیارد ریال رسیده است که امیدواریم بخشی از محرومیت‌ها از این طریق جبران شود.

وی با بیان اینکه استان خراسان شمالی در برخی شاخص‌ها از متوسط هم پایین‌تر است گفت: ‌امیدواریم با این تمهیدات و مصوبات سطح استان از متوسط بالا‌تر شود.


ارانیکو – آخرین اخبار و مقالات

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.