رحیم‌پور ازغدی: متحجرین در سال‌های اخیر تقویت شدند و در حال کادر‌سازی هستند

به گزار خبر‌آنلاین حسین رحیم‌پور ازغدی در مراسم اختتامیه اجلاس سالانه اساتید بسیجی در مشهد با اشاره به تلاش‌های غرب برای پررنگ‌ کردن قومیت‌ها، اظهار داشت: بعد از دوره دولت و ملت‌سازی امروز غرب به دنبال نبرد مذاهب اسلامی یا قومیت‌هاست، تا از این طریق تمدن اسلامی شکل نگیرد.

وی با اشاره به تجزیه سودان، افزود: آنها امروز این خط را در سوریه، عراق، لبنان و ایران دنبال می‌کنند و از این طریق به دنبال آن هستند تا جلوی موج جدید تمدن‌سازی اسلامی را بگیرند و در مواردی هم موفق به پیش بردن اهداف خود شدند.

وی که می‌گفت پیچ تاریخی یعنی دورانی که پرسش‌های رادیکال در حوزه‌های گوناگون مطرح و بدان پاسخ داده می‌شود، افزود: این پرسش‌ها نقش کلیدی در شکل‌گیری نطفه یک تمدن جدید دارند.

رحیم‌پور در ادامه با اشاره به گفتمان‌ها و پارادایم‌‌های چپ و راست که تا قبل از وقوع انقلاب اسلامی همه اتفاقات جهانی براساس آن تحلیل می‌شد، خاطرنشان کرد: بعد از وقوع انقلاب اسلامی که خودش یک پیچ تاریخی بود، پاردایم‌های تحلیل‌ها تغییر کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به شعار نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی، گفت: از نظر برخی این شعار یک توهم بیش نبود، حتی آنها معتقد بودند جمهوری اسلامی یک تناقض است و مثل کوسه ریش‌پهن است.

وی در ادامه با اشاره به نحله‌های مختلفی که مخالف تمدن‌سازی اسلامی هستند، گفت: در داخل کشور گروه‌های مختلف آگاهانه و ناآگاهانه در عمل با تمدن‌سازی مخالفت می‌کنند. گروهی که جریان سکولارم هستند که اصولاً تمدن‌سازی دینی را قبول ندارند. گروهی هم از موضع مذهبی این حرف‌ها را می‌زنند و دین را در حد سینه‌زنی و آش نظری و عزاداری می‌بینند. گروه متحجرین از اول هم با امام(ره) مخالف بودند و متاسفانه در سال‌های اخیر تقویت شدند. من به شخصه در شهر‌های مشهد، تهران و تبریز دیده‌ام که آنها به شدت در حال فعالیت هستند و به اسم مدرسه مذهبی در حال کادر‌سازی هستند. اینها همان گروهی هستند که امام خمینی (ره) می‌گفت خون دلی که از آنها خورده است، از دست ساواک و شاه نخورده بوده​اند.

وی ادامه داد: این افراد خودشان آدم‌های مسلمانی هستند ولی نتیجه حرف‌ها و افکارشان مخالفت با تمدن‌سازی اسلامی هست.

به گفته وی، یک تفکر هم می‌گوید که همه چیز سکولار است و ذات اقتصاد، رسانه، هنر و سینما قابلیت اسلامی شدن ندارد در حالی که این نگاه هم اسلامی نیست؛ چرا که ما معتقدیم این مشکلات بیرونی است و ذاتی نیست.

/۲۹۲۱۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.