رد پای نیروی‌انتظامی درتخلف بیمه پارسیان

۳۰م دیماه ،

بینا- بیمه مرکزی دو روز است که بیمه پارسیان را از فعالیت در شخص ثالث منع کرده با این حال تا این لحظه مدیرعامل این شرکت سبب این ممنوعیت را اعلام نکرده است.
به گزارش بینا، پایگاه اینترنتی همیان،‌در خبری آورده است: تقریبا دو روزی از ممنوعیت بیمه پارسیان از ورود به شخص ثالث می گذرد. بیمه مرکزی به عنوان تنها نهاد ناظر سبب این اتفاق را تخلف عنوان کرده اما در خصوص این تخلف توضیح دیگری ارایه نکرده است.
مدیرعامل بیمه پارسیان هم در آخرین گفتگویش با فارس اعلام کرده :” مشکل به وجود آمده را نمی توان تخلف نامید و در واقع عدم وصول حق بیمه بوده است.”
این تنها جمله‌ای است که هادی اویارحسین در مورد این تخلف بر زبان می‌آورد و بدین ترتیب تخلف صورت گرفته را با از ابهام بیشتری همراه می‌کند.
شنیده ها حاکی از آن است آنگونه که اویار حسین گفته مشکل به وجود آمده تخلف نیست زیرا گفته می گردد این شرکت تخلفی به آن معنا انجام نداده و فقط ۱۰ درصد عوارض نیروی انتظامی را تا این لحظه پرداخت نکرده است و بیمه مرکزی هم به همین سبب فعالیت این شرکت را در بخش بیمه شخص ثالث ممنوع کرده است.
براساس قانون تازه بیمه شخص ثالث، شرکت‌های بیمه موظف می باشند ۱۰ درصد از حق بیمه این بخش را به نیروی انتظامی پرداخت کنند. هر چند که بیمه‌گران از گذاشتن این بند در این قانون به شدت ناراضی می باشند و معتقدند، شخص ثالث رشته ای زیان ده است و پرداخت همین درصدها به وزارت بهداشت و نیروی انتظامی این رشته را زیان‌ده‌تر کرده است.
آمار می گویند؛ بیمه پارسیان تا پایان سال ۹۰ حدود ۴٫۵ میلیارد ریال بیمه‌نامه فروخته که حدود سه میلیارد ریال آن فقط در بخش شخص ثالث بوده است. یعنی ۵۲ درصد پرتفوی این شرکت را بیمه شخص ثالث تشکیل می‌دهد.
از این رو، ادامه ممنوعیت فعالیت در بیمه شخص ثالث با توجه به سهم بالای این رشته در سبد فروش بیمه پارسیان، نشانگر روزهای نه چندان خوب این شرکت خواهد بود. شاید به همین سبب هم باشد که اویارحسین در ادامه تنها گفتگویش با فارس گفته است: ” تلاش هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت برای رفع این مشکل آغاز شده و در این راستا صبح امروز (چهارشنبه) جلسه ای در بیمه مرکزی برگزار شد تا این موضوع به سرعت حل شود.”

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.