رزم‌ناو روسی بندرعباس را ترک کرد

۳۰م آذر ،

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که یکی از رزم‌ناو‌هایش که وارد بندرعباس در ایران شده بود و به مدت دو روز در آن‌جا پهلو گرفته بود آن‌جا را ترک کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خبرگزاری نووستی به نقل از بیانیه وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که یکی از ناوهای جنگی‌اش در اقیانوس آرام، بازدیدش را از بندر عباس به پایان رسانده است.

در این بیانه آمده است که رزمناو “مارشال شاپوشینکوف” با ماموریت تضمین حق کشتیرانی در منطقه شاخ آفریقا وارد بندرعباس شده و به مدت دو روز در آن‌جا پهلو گرفت.

به گزارش پایگاه اینترنتی یو. پی .آی، بر اساس این بیانیه، رزم‌ناو مذکور روز جمعه بعد از دریافت آذوقه بندر را ترک کرده است.

وزارت دفاع روسیه پیش از این اعلام کرده بود که رزم‌ناو “مارشال شاپوشینکوف به همراه یک کشتی حامل سوخت “ایرکوت” و یدک‌کش “اتاو” در پی ماموریت تضمین حق کشتیرانی و مقابله با دزدان دریایی به خلیج عدن و شاخ آفریقا حرکت کرده است.

به گزارش ایسنا، این در حالی است که دریادار دوم حسین آزاد، فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش صبح روز چهارشنبه قبل از پهلوگیری یک فروند ناوشکن روسی در اسکله این منطقه خبر داد و گفت که این ناوشکن که از کلاس ناوهای سنگین کشور روسیه است با هدف تحکیم روابط نظامی میان کشورهای جمهوری اسلامی ایران و روسیه در اسکله منطقه یکم نیروی دریایی ارتش پهلو گرفت.

او خاطرنشان کرد: در طول مدت حضور این ناوشکن در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش، برنامه‌هایی پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.