رسانه های ترکیه: ایران برای آزادی دو خبرنگار ترکیه ای تلاش می کند

دو روزنامه نگار ترکیه به نام های ‘آدام اوزکوش’ مسئول بخش خاورمیانه مجله ‘حیات واقعی’ و ‘حمید جوشکن’ خبرنگار و فیلمبردار که برای تهیه خبر و گزارش به سوریه اعزام شده بودند، از اسفند ماه گذشته دراین کشور مفقود شده اند.

به گزارش ایرنا به نقل از برخی از روزنامه ها، پایگاه های خبری و شبکه های تلویزیونی ترکیه، مقام های سفارت ایران در ترکیه اعلام کرده اند که تمام تلاش خود را برای آزادی دو خبرنگار ترکیه ای که از اسفند ماه گذشته در سوریه مفقود شده اند، انجام خواهند داد.

منابع دیپلماتیک ایران اعلام کردند که با مقامات وزارت امور خارجه ترکیه در این زمینه در ارتباط هستند.

‘بولنت ییلدریم’ رییس بنیاد ‘حقوق و آزادی های انسانی’ که هفته گذشته با دو روزنامه نگار ترکیه ای مفقود شده در سوریه در دمشق دیدار کرده بود، روز گذشته در مصاحبه با روزنامه ‘خبرترک’ اعلام کرد که مقامات ایرانی، تمام تلاش خود را برای آزادی این دو خبرنگار انجام می دهند.

سخنگوی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ترکیه پنجشنبه شب از تلاش مقامات ایرانی برای آزادی دو خبرنگار مفقود شده ترکیه در سوریه خبر داده بود.

این سخنگو با اشاره به سوابق دوستی و همسایگی ایران و ترکیه و در پی درخواست مقامات ترکیه ای، اعلام کرد که مقامات ایرانی تمام تلاش خود را انجام خواهند داد تا این دو خبرنگار هر چه زودتر آزاد شده و به آغوش خانواده خود بازگردند.

‘احمد داود اوغلو’ وزیر امور خارجه ترکیه پیش از این در تماس با ‘علی‌ اکبر صالحی’ وزیر امور خارجه ایران، خواستار کمک ایران برای آزادی دو خبرنگار مفقود شده ترکیه در سوریه شده بود.

خاورم**۲۰۱۲**۲۳۰**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۵۵۳۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.