رسوایی اخلاقی مجری برجسته بی بی سی

جام جم آنلاین: یک مجری برجسته بی بی سی که بیش از چهار دهه به عنوان ستاره شبکه دولتی انگلیس شناخته می شد اکنون بعد از مرگش متهم شده که در طول فعالیت خود به ده‌ها دختر نوجوان انگلیسی که در برنامه های این شبکه شرکت کرده بودند تجاوز کرده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری رویترز، پلیس انگلیس روز سه شنبه اعلام کرد که جیمی ساویل که سال گذشته در سن هشتاد و چهار سالگی مرد، دست کم به بیست و پنج دختر نوجوان که برخی از آنها سیزده سال بیشتر نداشتند تجاوز کرده است.

 پرونده فساد اخلاقی ساویل اکنون موجی از شکایت و بی اعتمادی را در میان مردم انگلیس ایجاد  کرده است و حتی برخی مردم معتقدند که شبکه بی بی سی از فساد اخلاقی وی در طول چند دهه فعالیت در این شبکه باخبر بوده اما بر آن سرپوش گذاشته است.

رسوایی جنسی ساویل تنها هفته گذشته و بعد از شکایت برخی از قربانیان این پرونده افشا شد. بر پایه این گزارش، تعدادی از زنان انگلیسی با شکایت به دادگاه اعلام کرده اند که در دوران نوجوانی هنگام شرکت در برنامه های این مجری از سوی وی اغفال شده اند. برخی از قربانیان نیز اذعان کرده اند که ساویل در داخل ساختمان شبکه بی بی سی به آنها تجاوز کرده است.

تاکنون هشت زن انگلیسی رسما کیفرخواست جنایی علیه ساویل اقامه کرده اند که از این تعداد دو نفر گفته اند که ساویل به آنها تجاوز کرده و سایرین گفته اند که مجری بی بی سی با آنها حرکات شنیع انجام داده است.

برخی از این قربانیان به بازپرس پرونده گفته اند که در دوران اوج شهرت ساویل در سال های دهه هفتاد و هشتاد میلادی، سوء استفاده جنسی از دختران نوجوان در شبکه بی بی سی رواج داشته و برخی دیگر از مجریان مشهور این شبکه نیز به این کار مبادرت می کرده اند.

جرج انتوئیستل، رییس جدید بی بی سی روز دوشنبه در پی افشای این پرونده اخلاقی از عموم زنانی که در سال های گذشته مورد تعرض ساویل قرار گرفته اند عذرخواهی کرد.

پیتر اسپیندلر، مسوول این پرونده در پلیس انگلیس، اذعان کرده است که تعداد شاکیان این پرونده روز به روز بیشتر می شود. وی همچنین گفته است که هشت نفر شاکی رسمی این پرونده در زمانیکه هتک حرمت شده اند، سیزده تا شانزده سال داشته اند. وی گفت که رفتار شنیع ساویل ابعادی ملی دارد.

بنا بر این گزارش، نخستین تعرض جنسی ساویل به سال ۱۹۵۹ میلادی باز می گردد و وی در دهه های گذشته با سوء استفاده از محبوبیت خود دختران نوجوان را اغفال می کرده است.

ساویل در سال ۱۹۹۰ نشان شوالیه را از ملکه الیزابت دریافت کرده بود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.