رسوایی اطلاعاتی آمریکا؛ یاهو و ۱۲ هزار درخواست اطلاعات کاربران

۰۵ تیرماه ۱۳،

فضای سایبر > روندها– ممتازنیوز:
یاهو اعلام کرد در شش ماه قبل بیش از ۱۲ هزار درخواست از طرف دولت آمریکا برای انتقال داده‌های خصوصی شهروندان و کاربران سرویس‌های این کمپانی دریافت کرده است.

در پی افشاگری ادوارد اسنودن اعتراضات و انتقادات گسترده به دولت آمریکا بالا گرفت و پس از افشای اطلاعات مرتبط با طرح عظیم جاسوسی پریزم که توسط آژانس امنیت ملی آمریکا اجرا می‌شود؛ حالا نکات تازه‌تری مطرح شده است.

  • رسوایی اطلاعاتی غرب

به گزارش رادیو دولتی آلمان؛ مریسا مایر٬ مدیرعامل کمپانی یاهو گفته است که اجازه انتشار یافتن آمار مربوط به درخواست اطلاعات کاربران خارج از مرزهای آمریکا از آنها سلب شده و در صورت انتشار یافتن این آمار این کمپانی تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت. او از دولت آمریکا درخواست کرده که حتما در اسرع وقت در موضع خود نسبت به این موضوع بازنگری کند.

پیش از این کمپانی اپل اعلام کرده بود که از دسامبر سال قبل بیش از ۵ هزار درخواست مشابه از سوی دولت آمریکا دریافت کرده که بر اساس آن مجبور شده، اطلاعات خصوصی بیش از ۱۰ هزار کاربر را در اختیار مقامات امنیتی قرار دهد.

فیس‌بوک هم اعلام کرده بود که در نیمه اول سال ۲۰۲۴ نزدیک به ۱۰ هزار درخواست مشابه دریافت کرده که چیزی بین ۱۸ تا ۱۹ هزار کاربر را هدف قرار داده است.

این رقم برای کمپانی مایکروسافت نزدیک به ۷ هزار درخواست است که معطوف به کسب داده‌های بیش از ۳۲۰۰ کاربر بوده است.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.