رشد اقتصادی “آرژانتین” کاهش یافت

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

بر اساس آمار و ارقامی که در “بوینس آیرس” انتشار یافت، رشد اقتصادی آرژانتین در سه ماهه سوم امسال نسبت به سه ماهه دوم به طور قابل توجهی کاهش یافت.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، سازمان آمار آرژانتین اعلام کرد رشد اقتصادی این کشور در فاصله ماه‌های ژوییه تا سپتامبر نسبت به سه ماهه دوم امسال ۰٫۲ درصد کاهش یافت.

با این حال، میزان رشد اقتصادی آرژانتین در سه ماهه سوم امسال نسبت به همین مدت زمان در سال قبل ۵٫۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

میزان حساب‌های جاری آرژانتین نیز در سه ماهه سوم امسال نسبت به سه ماهه دوم یک میلیارد و ۲۷۰ میلیون دلار کسری داشت.

این در حالی است که آرژانتین در سه ماهه سوم سال قبل ۶۹۲ میلیون دلار افزایش حساب جاری داشت.

در همین خصوص، تولید صنعتی آرژانتین نیز نوامبر امسال نسبت به همین ماه در سال قبل کاهشی معادل ۴٫۷ درصد را نشان می‌دهد. حال آنکه کارشناسان رقم ۰٫۶ درصد را برای این کاهش پیش بینی کرده بودند.

این شاخص‌های اقتصادی در حالی روند کاهش را در پیش گرفته است که اعتراضات مردمی در این کشور به سبب اوضاع بد اقتصادی افزایش یافته و مردم با تظاهرات در خیابان‌ها اعتراض خود را به اقدامات دولت نشان می‌دهند.

این در حالی است که آرژانتین از زمانی که ورشکسته شد یعنی از سال ۲۰۰۲ که به سبب ناتوانی در بازخرید اوراق قرضه حاکمیتی از استقراض در بازار مالی محروم شد، مجبور است تراز تجاری مثبت داشته باشد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.