رشد اقتصادی کشورها با طلا

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

 

دبیر شورای جهانی طلا تاکید کرد، طلا به عنوان یک کالای باارزش اقتصادی می تواند نقش مهمی در روند رشد و رونق اقتصادی کشورهای مختلف به خصوص کشورهای تولید کننده داشته باشد.

به گزارش ممتاز “تری هیمن” دبیر تازه شورای جهانی طلا در مصاحبه اختصاصی با پایگاه اینترنتی ماینینگ ویکلی تصریح کرد، طلا در طول تاریخ نقش مهم و اثر گذاری در توسعه جوامع مختلف داشته است. طلا در سال ۲۰۱۲ میلادی بیش از ۲۱۰ میلیارد دلار از تولید ناخالص داخلی جهان را تشکیل داده است.
وی افزود: ۲۱۰ میلیارد دلار رقم کمی نیست و می تواند نقش و جایگاه مهمی در اقتصاد جهانی داشته باشد. طلا در سال ۲۰۱۲ میلادی ۳۶ درصد کل صادرات تانزانیا و ۲۶ درصد صادرات غنا را تشکیل داده است. بنابر این طلا می تواند مسیر رشد و رونق اقتصادی کشورها را هموار کند.
تری هیمن در ادامه تاکید کرد: ادامه روند صعودی تقاضا برای طلا در بازارهای جهانی طی سال های آینده سرمایه گذاری در این صنعت را توجیه پذیر و منطقی خواهد کرد. در سال ۲۰۱۲ میلادی بیش از ۷۸ میلیارد دلار در ۱۵ کشور بزرگ تولید کننده طلا تنها برای اکتشاف و بهره برداری معادن طلا سرمایه گذاری شده است.
دبیر تازه شورای جهانی طلا گفت، میزان تقاضای طلا در ۱۳ کشور بزرگ مصرف کننده جهان سال قبل به بیش از ۱۱۰ میلیارد دلار رسیده است.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.