رشد تولید نیمی از محصولات منتخب معدنی طی ۷ ماهه امسال

آمار تولید محصولات منتخب معدنی سال جاری تا پایان مهر ماه نشان می‌دهد که از ۱۰ محصول منتخب معدنی، پنج محصول با افزایش تولید ۰.۸ تا ۲۶.۷ درصدی مواجه شده است و پنج محصول دیگر هم کاهش دو تا ۱۱.۳ درصدی تولید را تجربه کرده‌اند.

رشد تولید نیمی از محصولات منتخب معدنی طی ۷ ماهه امسال

به گزارش ممتاز نیوز، بر اساس آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت، در مجموع هفت ماهه سال جاری ۳۱۲ هزار تن شمش آلومینیوم با ۲۶.۷ درصد افزایش نسبت به ۲۴۶ هزار و ۳۰۰ تن تولید شده در مجموع هفت ماهه نخست سال گذشته، تولید شده و در صدر افزایش تولید محصولات منتخب معدنی قرار گرفته است.

پس از شمش آلومینیوم، بیشترین رشد تولید را شیشه جام به خود اختصاص داده است که از ۶۳۱ هزار و ۳۰۰ تن تولیدی در هفت ماهه ۱۳۹۹ به ۷۷۶ هزار و ۴۰۰ تن در مدت مشابه امسال رسیده و افزایش ۲۳ درصدی تولید این محصول معدنی را رقم زده است.

تولید ظروف چینی نیز در هفت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴.۵ درصد رشد یافته و به ۳۵ هزار و ۲۰۰ تن رسیده است. در مجموع هفت ماه ابتدایی سال گذشته، میزان تولید این محصول ۳۰ هزار و ۷۰۰ تن ثبت شده است.

طبق این گزارش، کمترین میزان رشد تولید محصولات منتخب معدنی متعلق به کاتد مس و ظروف شیشه‌ای است که به ترتیب ۴.۴ درصد و ۰.۸ درصد رشد تولید داشته‌اند. از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه ۱۷۶ هزار و ۳۰۰ تن کاتد مس و ۴۲۴ هزار تن ظروف شیشه‌ای تولید شده است. میزان تولید این دو محصول معدنی در مدت مشابه سال گذشته به ترتیب معادل ۱۶۸ هزار و ۹۰۰ تن برای کاتد مس و  ۴۲۰ هزار و ۷۰۰ تن برای شیشه‌جام ثبت شده است.

در مقابل اما تولید آلومینا در هفت ماهه امسال کمترین افت تولید و کنسانتره ذغال‌سنگ بیشترین میزان کاهش تولید را نسبت به میزان تولید در مدت مشابه سال گذشته داشته‌اند.

از فروردین ماه تا پایان مهر ماه ۱۵ میلیون و ۸۸۸ هزار و ۹۰۰ تن فولاد خام تولید شده که نسبت به ۱۶ میلیون و ۷۱۴ هزار تن تولید شده در مدت مشابه سال گذشته ۴.۹ درصد کاهش را نشان می‌دهد.  

محصولات فولادی نیز در هفت ماهه امسال معادل ۱۴ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۶۰۰ تن تولید شده که نسبت به ۱۵ میلیون و ۵۶۰ هزار و ۲۰۰ تن تولید در مدت مشابه سال گذشته، ۸.۱ درصد کمتر است.

پس از آن سیمان نیز ۹.۱ درصد کاهش تولید را مدت مذکور سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده و از ۴۱ میلیون و ۸۷۳ هزار و ۷۰۰ تن به ۳۸ میلیون و ۴۸ هزار و ۸۰۰ تن رسیده است.  

کنسانتره زغالسنگ که بیشترین کاهش تولید را داشته است، در هفت ماهه ابتدایی امسال ۸۱۵ هزار و ۸۰۰ تن تولید شده است که نسبت به ۹۱۹ هزار و ۸۰۰ تن تولید در مجموع هفت ماه ۱۳۹۹ بالغ بر ۱۱ درصد معادل ۱۰۴ هزار تن افت تولید داشته است.

کمترین میزان کاهش تولید در این مقایسه آماری مختص آلومینا است. تولید آلومینا از ۱۳۹ هزار و ۳۰۰ تن به ۱۳۶ هزار و ۵۰۰ تن رسیده است که دو درصد کاهش تولید را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.