رشد خیره‌کننده اقبال مردم جهان به دین اسلام

یک چهارم مسلمانان دنیا نیز در کشور های غیر مسلمان زندگی می کنند که رقمی بالغ بر ۳۰۰ میلیون نفر را شامل می شود.

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز، بررسی های جدید در آمریکا بیانگر آنست که مسلمانان با ۱٫۶ میلیارد جمعیت به عنوان قدرتی بزرگ در دنیا ظهور کرده اند و از هر ۱۰ نفر، ۹ نفر از دیگر ادیان به اسلام گرویده اند. بنا بر این تحقیقات، میزان گرایش به اسلام در کشورهای کمونیست زیاد است و بیشتر کسانی که امروز مسلمان شده اند، قبلا در خانواده های ملحد زندگی می کرده اند.

بررسی های مرکز تحقیقات پیو نشان داده است که مسلمانان یک چهارم جمعیت جهان را تشکیل می دهند و قاره آسیا به عنوان بزرگترین مکان زندگی مسلمانان، محل سکونت تقریبا ۲۰ درصد از کل جمعیت مسلمانان دنیا است.

همچنین یک چهارم مسلمانان دنیا نیز در کشور های غیر مسلمان زندگی می کنند که رقمی بالغ بر ۳۰۰ میلیون نفر را شامل می شود و این موضوع، نشان دهنده حضور جدی و پررنگ آنها در اکثریت قریب به اتفاق کشورها و مناطق جهان است.

این تحقیقات نشان می دهد که بخش مهمی از مسلمانان، ارزش بسیار زیادی برای اعتقادات خود قائل هستند، در حالی که در دیگر ادیان، این موضوع چنین درصد بالایی ندارد. همچنین در ۳۹ کشور تحت بررسی، مردان توجه خاصی به اقامه نماز در مسجد دارند و زنان نیز به خواندن قران در خانه توجه ویژه ای نشان می دهند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.