رشد دسته جمعی متغیرهای بورس تهران

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، در داد و ستدهای امروز شاخص کل متاثر از معاملات نمادهای گسترش نفت و گاز پارسیان، گل گهر، چادرملو، خدمات انفورماتیک، سرمایه گذاری سایپا و پتروشیمی خارک که بیشترین تاثیر را بر رشد شاخص داشتند، بیش از ۱۷ واحد صعود را تجربه کرد وبه رقم ۲۵ هزار و ۳۹ رسید.

این در حالی بود که معاملات نمادهای پتروشیمی پردیس، بانک انصار، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی و سرمایه گذاری غدیر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص ثبت کردند.

امروز شاخص صنعت نیز ۱۳ واحد صعود کرد و به رقم ۱۹ هزار و ۸۸۲ رسید و شاخص ۵۰ شرکت فعالتر در معاملات امروز ۰٫۸ واحد بالا رفت.

همچنین شاخص های بازار اول و دوم به ترتیب ۱۲ و ۴۲ واحد رشد را تجربه کردند، به طوریکه شاخص بازار اول به رقم ۲۰ هزار و ۶۷۷ رسید و شاخص بازار دوم در رقم ۳۴هزار و ۹۸۲ متوقف شد.

همچنین پربیننده ترین نمادهای امروز نیز بانک ملت، سایپا، گسترش نفت و گاز پارسیان، مپنا، بیمه ملت، پتروشیمی خارک، سرمایه گذاری غدیر، کالسیمین و ملی مس بودند.

معامله گران امروز ۸۴ میلیون سهم و حق تقدم را دست به دست کردند که از این میزان سهم ، بیشترین حجم معاملات متعلق به ۱۰ نماد حق تقدم سرمایه گذاری سایپا، بانک پاسارگاد، سرمایه گذاری سایپا، سخت آژند، بانک انصار، مخابرات، قند شیرین خراسان، سرمایه گذاری ملی، ملی مس و گل گهر بود.

ارزش معاملات روز جاری نیز به رقم ۲۰۸ میلیارد ریال رسید که در ۹ هزار و ۹۹۰ نوبت معاملاتی داد و ستد شدند.

صدرنشینان بازار امروز نیز با بیشترین رشد قیمت نمادهای لیزینگ صنعت و معدن، شیر پاستوریزه پگاه اصفهان، ایران گچ، پشم شیشه ایران، کاشی و سرامیک حافظ، مارگارین، قند اصفهان، سامان گستر اصفهان، فرآوری مواد معدنی و سیمان خاش بودند.

قعر جدول امروز نیز متعلق به نمادهای قند نقش جهان، تولید مواد اولیه و الیاف مصنوعی، الکتریک خودرو شرق، صنایع کاشی و سرامیک سینا، لیزینگ رایان سایپا، سایپا آذین، سخت آژند، فنرسازی زر، معادن بافق و قند شیرین خراسان بود که بیشترین کاهش قیمت را به خود اختصاص دادند.

سهامداران امروز طولانی ترین صفهای خرید را به نمادهای قند قزوین، سرمایه گذاری آتیه دماوند، شیر پاستوریزه پگاه اصفهان، مارگارین، قند پیرانشهر، صدرا، نئوپان ۲۲بهمن، سرمایه گذاری ملت، سیمان آرتا اردبیل و سیمان فارس تشکیل دادند.

این در حالی بود که سنگین ترین صفهای فروش متعلق به نمادهای قند مرودشت، قطعات اتومبیل ایران، کنترسازی ایران، سرمایه گذاری شاهد، پارس مینو، آلومتک، کشتیرانی، سیمان داراب و توسعه صنایع بهشهر بود.

اقتصام** ۹۱۴۱ **۱۵۶۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۶۵۲۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.