رشد نقدینگی جامعه در مقابل کمبود منابع مالی تولید/ بانک ها تمایلی برای ارایه تسهیلات به تولید ندارند

چکیده: نائب رئیس کنفدراسیون صادرات گفت: هم اکنون رشد نقدینگی بالایی در جامعه وجود دارد اما بخش تولید با کمبود منابع مالی مواجه است.

مظفر علیخانی در نشست هم اندیشی وزارت صنعت با عنوان مدیریت نقدینگی بنگاه ها اظهار داشت: در شرایط فعلی با افزایش شدید نقدینگی در جامعه که یکی از عوامل مهم آن اجرای قانون هدفمندی است و پرداخت نقدی یارانه ها، مواجه هستیم.

وی ادامه داد: بخش تولید و صادرات کمبود شدید نقدینگی دارد که این امر به دلیل هدایت نشدن منابع مالی فراوان جامعه به این بخش بوده است.

علیخانی تصریح کرد: در این شرایط بانک ها تمایل دارند منابع مالی خود را در اختیار بخش بازرگانی قرار دهند چرا که بازدهی بیشتری در زمان کمتر دارد.

نائب رئیس کنفدراسیون صادرات اظهار داشت: بخش تولید از یک طرف شرایط سختی برای دریافت تسهیلات بانکی دارد، از یک سو اجازه افزایش قیمت محصولات را در مقابل افزایش هزینه تولید را ندارد و از سوی دیگر مطالبات خود را از دستگاه های دولتی در موعد مقرر دریافت نمی کنند.

وی ادامه داد: این امر موجب شده که بخش تولید در بحرانی ترین شرایط قرار گیرد.

علیخانی افزود: در این شرایط مقام معظم رهبری به درستی بحث اجرای اقتصادی مقاومتی که به معنای پایداری برای رسیدن به اهداف بلندمدت سند چشم انداز و برنامه های توسعه ای است را عنوان کرده اند.

نائب رئیس کنفدراسیون صادرات تاکید کرد: باید اهمیت بخش تولید برای مردم روشن شود و بین دولت و تشکل های اقتصادی نشست های برگزار شود و راه حل های هر بخش تولیدی و صنعتی به صورت مجزا از سایر بخش ها ارایه و اجرا گردد.

وی اظهار داشت: هم اکنون منابع و اعتبارات بانک ها و صندوق توسعه ملی تنها روی کاغذ به بخش تولید و صادرات اختصاص می یابد در حالی که این تسهیلات باید به صورت عملی در اختیار فعالان صنعتی، معدنی و کشاروزی قرار گیرد.


ارانیکو – آخرین اخبار و مقالات

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.