رشد ۴۳ واحدی شاخص بورس

با افزایش ۴۳ واحدی امروز شاخص بورس، سی امین روز مثبت این متغیر در ۷۵ روزکاری سال جاری به ثبت رسید.

به گزارش فارس، در آخرین روزهای فصل داغ مجامع شرکت های بورسی و فرابورسی که هفته آینده به اوج و به پایان می رسد،‌اوضاع بازار سهام آرام آرام کمی بهتر از گذشته می شود، اما هنوز با روزهای طلایی مدت مشابه سال های پیش  فاصله معناداری دارد و هنوز نتوانسته گوشه‌ای از ظرفیت ها و  توانمندی های خود را به نمایش بگذارد .

براساس این گزارش، هفته گذشته در شرایطی با دو روز منفی و سه روز مثبت شاخص بورس به  کار خود پایان داد که در شروع معاملات امروز ، تداوم جو روانی مثبت به همراه ادامه حمایت برخی حقوقی ها موجب شد تا شرکت های ارزنده و آینده دار با اقبال نسبی سرمایه گذاران شروع به کار کنند. این جریان با تشکیل صف خرید برای سهام شرکت های پتروشیمی آبادان،‌ پالایشگاه شیراز، سرمایه گذاری آتیه دماوند و صنایع شیمیایی ایران شروع و با بازگشایی نماد پتروشیمی پردیس تقویت شد،اما از سوی دیگر ادامه روند منفی معاملات سهام بزرگترین شرکت بورسی یعنی مخابرات به همراه کاهش قیمت سهام سرمایه گذاری البرز و بانک کارآفرین موجب شد تا شاخص بورس نتواند بیش از ۴۳ واحد افزایش یابد.

این رشد که سی امین روز مثبت این متغیر در ۷۵ روزکاری سال جاری به حساب می آید به مدد نقش مثبت ۳۵ تا ۳٫۵ واحدی شرکت های پتروشیمی پردیس،‌گل گهر ، نفت و گاز پارسیان، فولاد مبارکه، صنایع شیمیایی ایران ، بانک انصار و تجارت الکتریک پارسیان اتفاق افتاد تا دماسنج بازار سهام در عدد ۲۵ هزار و ۴۳۱ واحد جا خوش کند.

در کنار بهبود وضعیت ارقام شاخص ،‌ آمار پایانی معاملات روزانه هم آرام آرام در حال بهبود است ولی همچنان از جابجایی های ۷۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومانی روزهای رونق بازار فاصله دارد. در این میان امروز بیش از ۱۵۱ میلیون سهم عادی و حق تقدم شرکت ها به ارزش ۴۰٫۶ میلیارد تومان داد و ستد شد. شرکت های بیمه ملت ،‌بانک کارآفرین و پتروشیمی پردیس هم با معامله ۲۹٫۸ ، ۲۵ و ۸۹۷ هزار سهمی دارای ارزش معاملات بیش از ۴ ، ۳٫۷ و ۳ میلیارد تومانی بودند.


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.