رشد ۱۶۲ درصدی صادرات انواع چوب در سال گذشته

شنبه ۹ اردیبهشت – ۱۱:۱۸:۵۴ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا-  طی سال گذشته مجموع صادرات انواع چوب از کشور با ۱۶۲ درصد افزایش نسبت به سال ۸۹ به ۵ هزارو ۶۲۸ تن و به ارزش ۳ میلیون و ۱۸۷ هزارو ۳۹۸ دلار رسید
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، «عبدالعظیم آقاجانی» دبیر انجمن کارفرمایان صنایع چوب ایران با اعلام این خبرافزود : در این مدت صادرات نئوپان به حجم ۹ هزار و ۶۹۴مترمکعب و به ارزش یک میلیون و ۸۱۴ هزارو ۳۴۱دلاربا ۷۵ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال ۸۹و صادرات انواع تخته فیبرها به حجم ۳۲۷مترمکعب و به ارزش ۱۲۹هزار و ۳۸۴دلار بوده است.
آقاجانی در ادامه یادآور شده است: : در سال ۹۰ صادرات انواع کاغذ به حجم ۱۸هزار و ۴۲۱تن و ارزش ۲۰میلیون و ۷۶۹ هزارو ۳۱۴ دلار همچنین صادرات انواع خمیر کاغذ و آخال (آخال و خمیربازیافتی) به حجم ۱۵هزار و ۸۶۱تن به ارزش ۳ میلیون و ۹۱۶ هزارو ۹۱۵ دلارروبروبوده است.
وی گفت: درسال ۹۰ جمع کل آمار واردات چوب خام به داخل کشور ۴۵۱هزارو ۱۴۲ تن و به ارزش ۱۷۹ میلیون و ۱۸۸ هزارو ۸۷۷ دلار بوده که از حیث مقدار نسبت به سال ۸۹ با ۴/۷ درصد کاهش و از لحاظ ارزش با ۶/۱۱ درصد رشد روبرو بوده است که این مطلب نشانگر آن است که قیمت چوب آلات خام وارداتی به کشوردر حال افزایش است و از این مقدار واردات بالغ بر ۹۶ درصد آن به صورت الوار بوده است.
دبیر انجمن کارفرمایان صنایع چوب ایران درادامه تصریح کرد: طی ۱۲ ماهه سال ۹۰ واحدهای تولید کننده صنایع چوبی کشور موفق به تولید ۷۹۵ هزار و ۱۷۱ مترمکعب نئوپان شدند.
همچنین در این مدت ۲۶۷هزار و ۶۵۸تن انواع کاغذ در کشور تولید شد که شامل کاغذ روزنامه، چاپ و تحریر، کرافت لاینر و فلو تینگدر مجموع بالغ بر ۱۸۹هزار و ۵۰۰تن و چوب و کاغذ ایران (چوکا) کاغذ تست لاینر بالغ بر ۷۸هزار و ۱۵۸تن بوده است.
آقاجانی در پایان گفت: طی ۱۲ ماهه سال ۹۰ حجم تولید فیبر MDF, HDF نیز بالغ بر ۳۱۵هزار و ۲۱۹متر مکعب بوده است.

 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۴۲۸۱۱۱۸۵۴۴۳۷


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.