رشد ۲ برابری فعالیت سامانه پیام کوتاه دفتر آیت الله مکارم

یکشنبه ۱۸ تیر – ۰۴:۴۹:۲۶ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- مسئول سامانه پیام کوتاه دفتر آیت الله العظمی مکارم شیرازی گفت: فعالیت این سامانه در پاسخگویی به سوالات مردمی در سال جاری نسبت به سال گذشته ، رشد ۲ برابری داشته است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از مرکز خبرحوزه،‌ حجت الاسلام و المسلمین وحید علیان نژاد، اظهار داشت: سال گذشته از طریق این سامانه به بیش از یک میلیون سوال مردم که از طریق پیام کوتاه ارسال شده بود، پاسخ داده شد که پیش بینی ما این است که در سال جاری این رقم به ۲ میلیون برسد.
وی افزود: تنها طی ۴ ماهه ابتدای سال جاری، به حدود ۵۰۰ هزار سوال از طریق این سامانه پاسخ داده شده است.
حجت الاسلام و المسلمین علیان نژاد همچنین با اشاره به این که در ماه مبارک رمضان سال گذشته به طور متوسط روزانه به حدود ۶ هزار سوال پاسخ داده شد، ابراز داشت: پیش بینی ما این است که امسال این رقم، بین ۱۰ تا ۱۲ هزار سوال باشد.
وی با بیان این که بخش آنی پاسخ به سوالات این سامانه، ۱۳ رجب سال گذشته کار خود را آغاز کرد، گفت: در سال گذشته، به حدود ۲۵۰ هزار سوال در موضوعات مختلف به صورت آنی پاسخ داده شد که یک چهارم مجموع سوالات پاسخ داده شده در سال ۹۰ را شامل می شود.
این کارشناس حوزوی با اشاره به شروع به کار این سامانه از عید فطر سال ۸۷ بیان داشت: در آغاز روال این گونه بود که که مقلدین متن سوالات خود را از طریق پیام کوتاه به سامانه ارسال می کردند و ما خود را متعهد می دانستیم که در کمتر از ۲۴ ساعت به آن ها پاسخ دهیم که البته معمولا این کار ۶ ، ۷ ساعته انجام می شد.
وی اضافه کرد: یک هفته پس از شروع کار، روزانه به طور متوسط به ۶۰۰ سوال پاسخ داده می شد اما به مرور زمان ، این آمار افزایش یافته به گونه ای که در سال گذشته روزانه به بیش از ۳ هزار سوال به طور میانگین پاسخ داده می شد.
مسئول سامانه پیام کوتاه (۱۰۰۰۰۱۰۰)دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که در حال حاضر امکان ورود به سیستم پاسخ آنی سامانه به خوبی فراهم شده است، گفت: در آستانه ماه مبارک رمضان و به میمنت میلاد صاحب الزمان (عج) ، احکام مربوط به این ماه مبارک در بخش پاسخگویی آنی به صورت کامل بارگذاری شد.
وی افزود: پیش بینی می شود به یاری خداوند تا قبل از ماه محرم، تمامی احکام مورد نیاز مقلدین به طور کامل بارگذاری گردد.
وی با بیان این که سال گذشته، ۳۱ هزار نفر ساعت در این سامانه فعالیت داشتند، گفت: بیشترین سوال مردم در این سامانه مربوط به مباحث ارتباط میان محرم و نامحرم و ازدواج است که اتفاقا بر همین اساس و با نظر مرجع معظم تقلید آیت الله العظمی مکارم، کتاب احکام خانواده در ۶۰۰ صفحه از سوی بنده به نگارش در آمد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۰۸۱۶۴۹۲۶۴۴۱


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.