رشد ۳۳ واحدی شاخص بورس

به گزارش روز دوشنبه ایرنا ، در معاملات امروز، شاخص صنعت ۴۳ واحد بالا رفت و به رقم ۱۹ هزار و ۹۱۵ رسید. شاخص ۵۰ شرکت فعالتر نیز با رشد ۲ واحدی مواجه شد. همچنین شاخص های بازار اول و دوم به ترتیب ۴ و ۲۱۲ واحد بالا رفتند.

شاخص بازار اول با این رشد به رقم ۲۰ هزار و ۶۲۲ رسید و شاخص بازار دوم نیز در نتیجه این جهش رقم ۳۵ هزار و ۳۰۱ را تجربه کرد.

معامله گران در روز جاری بیش از ۹۰ میلیون سهم و حق تقدم را داد و ستد کردند که ارزش این حجم معاملات بالغ بر ۲۱۶ میلیارد ریال بود.

نمادهای سایپا، پتروشیمی پردیس، پتروشیمی فناوران، صنایع پتروشیمی کرمانشاه و پتروشیمی شازند بیشترین تاثیر را بر رشد شاخص ثبت کردند.

این در حالی بود که معاملات نمادهای سرمایه گذاری غدیر،گل گهر، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی، سرمایه گذاری گروه توسعه ملی و بانک پارسیان بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص ثبت کردند که باعث شد شاخص کل رشد بیشتری را تجربه نکند.

پربیننده ترین نمادهای بازار امروز نیز بانک ملت، گسترش نفت و گاز پارسیان، سایپا، مپنا، سرمایه گذاری غدیر، سرمایه گذاری سایپا، کالسیمین، زامیادو ایران ترانسفو بودند.

همچنین بیشترین حجم معاملات امروز به نمادهای بانک کارآفرین ، سایپا ، بانک پاسارگاد، گل گهر، سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، سرمایه گذاری غدیر، بیمه ملت، مخابرات، بانک پارسیان و سخت آژند اختصاص یافت.

صدرنشینان بازار امروز نیز با بیشترین رشد قیمت نمادهای لبنیات کالبر، سایپا، پارس دارو، حق تقدم توسعه شهری توس گستر، شهد، قند نیشابور، دارویی لقمان، قند قزوین، قند تربت جام و قند نقش جهان بودند.

این در حالی بود که قعر جدول روز جاری به نمادهای حق تقدم داروسازی روز دارو، سرمایه گذاری شاهد، کشت و صنعت پیاذر،سایپا دیزل، سرمایه گذاری ساختمان ایران، سیمان خزر، تایدواتر خاورمیانه، باما، کنترل خوردگی تکین کو و لیزینگ رایان سایپا اختصاص یافت که بیشترین رشد قیمت را تجربه کردند.

معامله گران روز جاری طولانی ترین صف های خرید را به نمادهای قند اصفهان، پتروشیمی کرمانشاه، قند پیرانشهر، پتروشیمی آبادان، قند قزوین، لاستیکی سهند، قند ثابت خراسان،شکر شاهرود، شهد و قند لرستان اختصاص دادند و در مقابل سنگین ترین صف های فروش متعلق به نمادهای قند مرودشت، قطعات اتومبیل ایران، سرمایه گذاری شاهد،پارس مینو، آلومتک، گروه صنعتی ملی، کشتیرانی، سیمان داراب، کاشی اصفهان و نفت پارس بود.

در حالی که این روزها نمادهای قندی مرکز توجه بازار قرار گرفته اند ، کارشناسان معتقدند این گروه به دلیل افت قابل توجه و اصلاح قیمتی در ماه های اخیر ،در قیمت های جذابی قرار گرفته اند، اما به طور قطع بازدهی سال گذشته را به همراه نخواهند داشت.

همچنین سهامداران باید دقت کنند در این گروه اسیر جریان سفته بازی نشوند و اگر قصد سرمایه گذاری در این صنعت را دارند با دقت و تحلیل وارد شوند. هرچند که این روزها با کاهش قیمت به درآمد (P/E ) ، نمادهای پر پتانسیل و بنیادی زیادی در بازار سهام هستند که در قیمتهای جذابی قر ار گرفته اند و برای سرمایه گذاری گزینه بهتری نسبت به گروه قندی ها هستند.

ارزش روز بازار نیز در جریان این معاملات به رقم هزار و ۱۶۳ میلیارد ریال رسید.

اقتصام** ۹۱۴۱ **۱۵۶۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۳۵۶۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.