رشد ۸۰ درصدی تسهیلات دهی به تعاونی‌ها/ آغاز به کار ۱۰۰۰ تعاونی جدید

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالرضا شیخ الاسلامی امروز در هفتمین جشنواره تعاونی های برتر، گفت: تعاون، ادغام سرمایه های اقتصادی، انسانی و اجتماعی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اظهار داشت: باید فرهنگ تعاون در کشور بسط و توسعه یابد. هفته تعاون فرصتی است که بتوانیم عملکرد خود را در حوزه تعاون بررسی کنیم.

شیخ الاسلامی تاکید کرد: مردم ایران همواره نشان داده اند که در هماهنگی با یکدیگر می توانند کارهای بزرگی را به ثمر برسانند. تعاون گامی در جهت تجمیع سرمایه های اندک مردم است که می تواند منتج به کارهای بزرگی شود.

وی یادآور شد: تعاون از کشورهای شرقی به غرب رفت و غربی ها توانستند به نحو شایسته ای در این خصوص عمل کنند، در صورتی که تعاون را در کشور گسترش دهیم شکی نیست که اقتصاد کشور را نجات داده ایم ، امروز کار تعاون کار جهادی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه با اشاره به اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: یکی از وجوه بارز اقتصاد مقاومتی در بخش تعاون است که باید از ارزش های این بخش در کشور حمایت کنیم.

شیخ الاسلامی در خصوص عملکرد حوزه تعاون در یک سال گذشته، گفت: بیش از ۱۰۰۰ تعاونی با هزار و ۵۰ میلیارد تومان در هفته تعاون راه اندازی شد. همچنین تسهیلات بانک توسعه تعاون به تعاونی ها در سال گذشته بیش از ۸۰ درصد رشد داشت که در سال جاری این میزان ۱۰۰ درصد افزایش می یابد.

وی با اعلام اینکه تعاونی ها در مسکن مهر و توسعه بخش کشاورزی نقش ارزنده خود را ایفا کردند، افزود: فروشگاه های تعاونی همیار گام ارزشمندی در جهت توزیع کالا است، قیمت کالاهایی که در این فروشگاه ها عرضه می شوند ۱۵الی ۲۰ درصد ارزانتر از قیمت دیگر فروشگاه های عرضه کالا است.

در پایان این مراسم ۳۰ تعاونی برتر کشور معرفی و لوح تقدیر به آنها اهدا شد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.