رشد۲۲٫۷درصدی درآمدخانوارها/۶۷ درصد خانوارهای شهری مالک مسکن می باشند

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ شنبه ۶ آبان ۹۱،

در سال قبل متوسط درآمد خانوارهای شهری از رشد ۲۲٫۷درصدی برخوردار شده خانوارهای استان تهران بیشترین iبها و درآمد را iبه خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در سال قبل متوسط کل iبها خالص سالانه یک خانوار روستایی هشت میلیون و ۳۹۷ هزار و ۳۰۰ تومان بوده است که نسبت iبه سال پیش ۲۲٫۶۳ درصد افزایش یافته است.

بر این اساس در بین iبها‌های غیر خوراکی iبها های مربوط iبه مسکن ۳۷٫۹۵ درصد، حمل ونقل و ارتباطات ۲۸٫۰۱درصد، پوشاک و کفش ۲۰٫۵۵ درصد، کالاها وخدمات متفرقه خانوار ۱۰٫۰۶ درصد، تفریحات، سرگرمی‌ها و خدمات فرهنگی ۵٫۵۵ درصد، iبهداشت و درمان ۵۰٫۳۶درصد، لوازم، اساس و خدمات خانوار ۴٫۵درصد نسبت iبه سال ۸۹ افزایش یافته است.

۷٫۹میلیون تومان درآمد سالانه خانوار روستایی در سال ۹۰

این گزارش تفسیری حاکی از آن است که در سال ۹۰ متوسط درآمد اظهار شده سالانه یک خانوار روستایی هفت میلیون و ۹۷۲ هزار و ۷۰۰ تومان بوده که نسبت iبه سال پیش ۳۴٫۳۶درصد افزایش یافته است.

در سال قبل نحوه تصرف محل سکونت ۸۵٫۹ درصد از خانوارهای آمارگیر شده روستایی ملکی ۵٫۲درصد اجاری و رهنی و ۸٫۹درصد سایر انواع تحوه تصرف محل سکونت (شامل در برابر خدمت، رایگان و …) بوده است.

براین اساس تغییر در نحوه تصرف ملکی در سال ۹۰ نسبت iبه سال پیش ۱٫۲درصد افزایش داشته است.

همچنین نحوه تصرف رهنی و اجاری و (شامل در برابر خدمت، رایگان و …) iبه ترتیب نسبت iبه سال پیش ۱٫۹درصد و ۹ درصد کاهش داشته است.

۱۳٫۲ میلیون تومان متوسط iبها خانوار شهری

براساس این گزارش تفسیری در سال قبل متوسط کل iبها خالص سالانه یک خانوار شهری ۱۳ میلیون و ۲۷۱ هزار و ۶۰۰ تومان بوده است که نسبت iبه سال قبل از ۱۶٫۷۵درصد از افزایش برخوردار شده است.

براین اساس متوسط iبها خوراکی و دخانی و غیر خوراکی خانوار در این سال iبه ترتیب سه میلیون و ۲۷۵ هزار و ۲۰۰ و ۹ میلیون و ۹۹۶ هزار و ۵۰۰ تومان بوده است که نسبت iبه سال ۸۹ iبه ترتیب از ۲۵٫۲۱ و ۱۴٫۲۲درصد از افزایش برخوردار شده است و سهم iبها خوراکی و دخانی و غیر خوراکی از iبها کل iبه ترتیب ۲۴٫۶۸ و ۷۵٫۳۲ درصد بوده است.

در بین iبها‌های خوراکی و دخانی شهری بیشترین سهم ۲۴ درصد و مربوط iبه iبها گوشت و در بین iبها‌های غیر خوراکی بیشترین سهم با ۴۴ درصد مربوط iبه iبها مسکن بوده است.

بنا iبه آمار انتشار یافته از سوی مرکز آمار iبها‌های مربوط iبه مسکن ۱۹٫۸۹ درصد ، حمل ونقل ارتباطات ۱۵٫۲۴ درصد، کالاها و خدمات متفرقه ۱۱٫۲۷درصد، iبهداشت و درمان ۱۰٫۵۵ درصد، لوازم و اساس و خدمات خانوار ۵درصد، تفریحات، سرگرمی‌ها و خدمات فرهنگی ۳٫۲۱ درصد و پوشاک و کفش ۳٫۰۸درصد نسبت iبه iبها‌های مشابه در سال ۸۹ افزایش یافته است.

رشد ۲۲٫۷درصدی درآمد خانوار در سال ۹۰

براساس این گزارش تفسیری متوسط درامد اظهار شده یک خانوار شهری ۱۳ میلیون و ۳۰ هزار و صد تومان بوده است که نسبت iبه سال ۸۹ ، ۲۲٫۷۵ درصد افزایش داشته است.

در بین خانوارهای شهری ۸۷درصد از تلفن ثابت، ۹۰ درصد از تلفن همراه و ۱۷درصد از اینترنت استفاده نموده‌اند. همچنین ۴۰درصد از خانوارهای شهری حاوی اتومبیل شخصی بوده‌اند.

۶۷٫۳۹درصد خانوارهای شهری در مسکن ملکی ساکن می باشند

در سال قبل نحوه تصرف محل سکونت ۶۷٫۳۹درصد ازخانوارهای شهری ملکی ، ۲۳٫۰۱درصد اجاری و رهنی و ۹٫۵۹درصد سایر انواع نحوه تصرف (شامل در برابر خدمات رایگان …) بوده است.

در بین خانوارهای شهری استان تهران با متوسط iبها ۱۶ میلیون و ۹۵۰ هزار و ۹۸۴ تومان بیشترین iبها و استان سیستان و بلوچستان با iبها هشت میلیون و ۶۰۲ هزار و۲۲ تومان کمترین iبها را در بین خانوارهای شهری در کشور iبه خود اختصاص داده‌اند.

این در حالی است در بین استان‌های کشور خانوارهای استان تهران با متوسط درآمد ۱۶ میلیون و ۵۳۷ هزار و ۱۴۳ تومان بیشترین درآمد و آذربایجان شرقی با ۹ میلیون و ۷۰۵ هزار و ۶۸۲ تومان کمترین درآمد را داشته‌اند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.