رشد۴۶درصدی صادرات محصولات شیلاتی در ۳ ماه اول

یکشنبه ۲۲ مرداد – ۰۳:۰۸:۰۵ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

مدیر کل دفتر بهبود کیفیت و فرآوری سازمان شیلات ایران محصولات شیلاتی ۴۶ درصد از نظر ارزش و ۲۳ درصد از نظر وزنی نسبت به مشابه سال گذشته افزایش داشته است.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا،عیسی گل شاهی در خصوص صادرات ۳ ماه محصولات شیلاتی گفت:‌ در ۳ ماه امسال صادرات محصولات شیلاتی ۱۱ هزار و ۸۵۶ تن به ارزش ۴۷٫۵ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۳ درصد وزنی و ۴۶ درصد از نظر ارزشی افزایش داشته است.
وی ادامه داد:‌ اقلام اصلی صادرات انواع ماهی، میگو، ماهی تن، انواع کنسرو، پودرماهی و خوراک آبزیان است.
گل شاهی افزود: صادرات میگو ۵۶۳ تن، ۳۵۰۰ ماهیان دریایی،‌ ماهی تن ۱۱۹ تن و انواع ماهی گرمابی (پرورشی) ۱۵۴۱ تن بوده که ۸۸ درصد صادرات را ماهیان به خود اختصاص داده اند و از این مقدار ۷۰ درصد ماهیان گرمابی است.
مدیر کل دفتر بهبود کیفیت و فرآوری سازمان شیلات ایران در خصوص صادرات میگو ادامه داد: میگوهای صادراتی تماما پرورشی بوده و از نظر وزنی ۱ درصد و ارزشی ۱۰ درصد نسبت به سال مشابه افزایش داشته است.
وی ادامه داد: در ۳ ماه امسال ۱۰۰ کیلوگرم خاویار صادر شده که از نظر وزنی نسبت به مشابه سال قبل مساوی و از نظر ارزشی کمتر بوده است.
گل شاهی تصریح کرد: سال گذشته ۱۰۰ کیلوگرم خاویار صادر شده از دریای خزر برداشت شد که امسال این مقدار خاویار پرورشی بوده و در دوره ی برداشت اول سال جاری ۵۰۰ کیلوگرم بود که برنامه ریزی تا آخر امسال ۱۰۰۰ کیلوگرم تولید و صادر می شود.
کدM-ch2531

کد خبر: ۲۰۱۲۰۸۱۲۱۵۰۸۰۵۴۳۶


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.