رشید وطن‌دوست رسیتال آواز برگزار می‌کند

۲۱ام بهمن ،

رشید وطن‌دوست، ۲۴ بهمن ماه جاری در خانه موسیقی به اجرای رسیتال آواز می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار موسیقی هنرآنلاین، رشید وطن دوست، خواننده اپرا و آواز کلاسیک، ۲۴ بهمن ماه جاری، ساعت ۱۶ در خانه موسیقی به اجرای رسیتال آواز می‌پردازد.

رشید وطن‌دوست، اسفند ۱۳۲۴ در شهر تبریز به دنیا آمد. پس از اخذ دیپلم به تهران آمد و مشغول به کار شد. پس از مدتی به سفارش منوچهر بیگلری در آزمونی شرکت کرد و پس از پذیرفته شدن و گذراندن دوره سلفژ سه سال زیر نظر میکل کازاتو استاد آواز ایتالیایی به تربیت صدا و فراگرفتن فنون آواز کلاسیک پرداخت.
وطن‌دوست، حدود سال ۱۳۴۷ و ۱۳۴۸ به استخدام اپرای تهران درآمد و در اپراهای مختلف نقش‌هایی را به عهده گرفت. حدود بیست سال سولیست (تکخوان) ارکستر سمفونیک تهران به رهبری حشمت سنجری، حدود ده سال سولیست ارکستر ملی ایران به رهبری فرهاد فخرالدینی و همچنین سولیست ارکسترهای دیگر بوده است و ضبط صدا با ارکستر رادیو تلویزیون ملی ایران را انجام داده است. در سال ۱۳۶۷ از طرف شورای عالی ارزشیابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نشان درجه یک هنری به او اهدا گردید و در حال حاضر تدریس آواز کلاسیک را به عهده دارد.

او همچنین از خوانندگان سرود ای ایران است. قطعهٔ دانای توس با همراهی اسفندیار قره‌باغی از آثار اوست. وطن دوست در بیست و هشتمین جشنواره موسیقی فجر نیز حضور می‌یابد.
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.