رضازاده فردا به مسکو می رود

۲۸اردیبهشت،

برای حضور در انتخابات فدراسیون جهانی وزنه برداری

حسین رضازاده، رئیس فدراسیون وزنه برداری کشورمان بامداد فردا (یکشنبه) تهران را به مقصد مسکو ترک می کند تا به عنوان نامزد هیات رئیسه، در انتخابات فدراسیون جهانی وزنه برداری شرکت کند.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، کنگره فدراسیون جهانی وزنه برداری به منظور انتخاب رئیس، دبیر، نایب رئیس اول و اعضای هیات رئیسه، هیات اجرایی و اعضای کمیته های فنی، تحقیقات و پزشکی IWF طی روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری (۲۰ و ۲۱ می) در مسکو برگزار می گردد.

براین اساس از کشورمان حسین رضازاده به عنوان نامزد هیات رئیسه و مصطفی حکمت پور به عنوان نامزد کمیته تحقیقات فدراسیون جهانی در این انتخابات حضور خواهند داشت تا شانس خود را برای کسب دو کرسی مهم بین المللی امتحان کنند.

۱۲ ایرانی صاحب کرسی در فدراسیون جهانی

حسین رضازاده، رئیس فدراسیون وزنه برداری درحالی در کنگره مسکو با ۲۱ نامزد دیگر، برای احراز یکی از پنج صندلی هیات رئیسه فدراسیون جهانی رقابت می کند که از آخرین حضور یک ایرانی در هیات رئیسه فدراسیون جهانی چیزی در حدود ۴۵ سال می گذرد. عبدالمجید بختیار رئیس اسبق فدراسیون وزنه برداری ایران اولین کسی بود که به عنوان یکی از اعضای هیات رئیسه فدراسیون جهانی وزنه برداری انتخاب شد. او که در سال ۱۳۳۳ مسئولیت ریاست فدراسیون وزنه برداری را برعهده داشت، در سال ۱۳۳۵ و در کنگره المپیک ۱۹۵۶ ملبورن، به عنوان یکی از نواب رئیس فدراسیون جهانی وزنه برداری برگزیده شد و این سمت را تا سال ۱۹۶۰ میلادی (۱۳۳۹) در اختیار داشت.

بختیار همچنین در دومین دوره ریاست خود در فدراسیون وزنه برداری (۱۳۴۱ تا ۱۳۴۶)، همزنان با آغاز رقابتهای المپیک ۱۹۶۴ توکیو، به عنوان نایب رئیس اول فدراسیون جهانی وزنه برداری برگزیده شد و به مدت ۴ سال این کرسی با ارزش را برای وزنه برداری ایران در اختیار خود نگه داشت.
علاوه بر بختیار ۱۱ ایرانی دیگر طی ۶۲ سال قبل در فدراسیون جهانی وزنه برداری صاحب ۱۵ کرسی مختلف بوده اند که اسامی آنها با رعایت تقدم زمانی در زیر آمده است:
 
۱٫ حسین صادق (۱۹۵۱ تا ۱۹۵۶): عضو کمیته تربیت بدنی IWF
2. عبدالمجید بختیار (۱۹۵۶ تا ۱۹۶۰): عضو هیات رئیسه IWF
3. عبدالمجید بختیار (۱۹۶۴ تا ۱۹۶۸): نایب رئیس اول IWF
4. عبدالله نادری (۱۹۶۴ تا ۱۹۷۲): عضو کمیته فنی IWF
5. امیر صادق نویدی (۱۹۶۵ تا ۱۹۶۸): عضو کمیته تربیت بدنی IWF
6. پرویز ادیب فر (۱۹۶۵ تا ۱۹۶۸): عضو کمیته پزشکی IWF
7. محسن صادقی (۱۹۷۲ تا ۱۹۷۶): عضو کمیته پزشکی IWF
8. مهدی رحیمی (۱۹۷۲ تا ۱۹۷۵): عوض هیات اجرایی IWF
9. اسماعیل کدخدازاده (۱۹۷۶ تا ۱۹۷۸): عضو کمیته فنی IWF
10. اصغر شهابی (۱۹۸۸ تا ۲۰۰۰): عضو کمیته پزشکی IWF
11. هنریک تمرز (۱۹۹۲ تا ۱۹۹۶): عضو کمیته تحقیقات IWF
12. اصغر شهابی (۲۰۰۲ تا ۲۰۱۲): عضو کمیته پزشکی IWF
13. علی مرادی (۲۰۰۱ تا ۲۰۰۵): عضو کمیته تحقیقات IWF
14. داراب ریاحی (۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸): عضو کمیته فنی IWF
15. علی مرادی (۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸): عضو هیات اجرایی IWF


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.