رضایی: توطئه بزرگی در حال شکل‌گیری است

ایسنا:دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، طرح موضوع جزائر سه گانه عربی را آغاز توطئه بزرگی علیه منافع ملی ایران است.
محسن رضایی در همایش تببین حقوقی مالکیت جزائر سه گانه ایران در قزوین افزود: زمینه و بستر‌های اجرای این توطئه بزرگ در حال شکل‌گیری است و ملت ایران باید بیش از همیشه هوشیار و بیدار باشد.

وی همچنین با تقدیر از برگزاری این همایش ابراز امیدواری کرد که این حرکت کانون وکلای استان قزوین آغازی برای تبیین توطئه بزرگی که علیه ملت ایران و منافع آن‌ها در سراسر جهان آغاز شده، باشد و خواستار تداوم این‌گونه حرکت‌ها در سایر استان‌ها و حتی در سطح ملی شد.

وی در ادامه با بیان این‌که «حقوق بحق و مسلم ایران در هر نقطه‌ای نباید نادیده گرفته شود» افزود: حاکمیت ایران بر این سه جزیره مساله‌ای تاریخی و غیرقابل انکار است و هیچ خدشه‌ای بر آن وارد نیست.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به طرح نام دیگری به جای خلیج فارس، این ادعا را زنگ خطری بزرگ برای ایران دانست و تصریح کرد: ادعای خلیج عربی حرکت روبه جلو برای اعراب است و پذیرفتن خلیج عربی برای ملت ایران به مثابه عقب نشینی جمهوری اسلامی از تمام جزائر و منافع خود در خلیج فارس تا خط ساحلی خود به حساب خواهد آمد.

وی با اشاره به برخی اقدامات فرهنگی از جمله حرکت سایت گوگل، این حرکت را نوعی فرهنگ سازی و ادبیات‌سازی دانست و افزود: به کار بردن خلیج عربی به جای خلیج فارس نیاز به هوشیاری نه تنها مسئولین، بلکه تمام ملت ایران دارد.

رضایی همچنین با هشدار به کشورهای منطقه طرح‌های دولت‌های غربی در این منطقه علیه ایران را، طرحی علیه تمام منطقه دانست و افزود: با توجه به پایان انرژی و منابع نفتی امریکا و انگلیس، طی ده سال گذشته این دولت‌ها به دنبال ایجاد شیوه استعماری جدیدی به وسیله عرب‌ها در منطقه هستند و طبیعتا اولین فدایی این حرکت، مطمئناً کشورهای عربی خواهند بود.

وی خطاب به کشورهای عربی منطقه، امریکا و انگلیس را یکی از خطرناک‌ترین دشمنان این کشور‌ها دانست و گفت: با عدم هوشیاری کشورهای منطقه در آینده‌ای نه چندان دور، تمام منابع انرژی منطقه به دست سران غرب خواهد افتاد و این‌‌ همان چیزی است که امریکا و انگلیس به دنبال آن هستند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت، طرح مساله عربی بودن جزائر سه‌گانه را یک مساله صرفا سیاسی دانست و گفت: این کشور‌ها به دنبال ایجاد شیوه جدیدی از استعمار بوده و با این ترفند خواهان ایجاد تفرقه و تسلط بر منطقه هستند.

رضایی با بیان این‌که «ایران اسلامی هیچ‌گاه به دنبال جنجال و ماجراجویی علیه کشورهای منطقه نبوده است» خاطرنشان کرد: ایجاد روابط دوستانه با کشورهای منطقه و مخصوصا عربی از جمله مصر از اهداف ملت ایران است، اما در برابر این روابط حسنه دولت‌های عربی نیز باید حد و مرز و اصل برادری را رعایت کنند.

وی ایجاد اتحاد میان ملت را یکی از مهم‌ترین راهای مبارزه با توطئه‌های شکل گرفته علیه ملت ایران دانست و گفت: جمهوری اسلامی می‌تواند با حرکت‌های بزرگ فرهنگی تجاری تبدیل به یک کشور پارسی اسلامی در منطقه شود.

وی در ادامه با اشاره به مسائل پیش آمده بر سر مالکیت دریای خزر ، به تاریخچه کشورهای اطراف این دریا اشاره کرد و افزود: تمام کشورهای اطراف این دریا تا ۲۰۰ سال پیش جزئی از ایران بوده‌اند و چانه زنی بر سر مالکیت ایران بر این دریا نیز نشان از توطئه‌ای دیگر علیه ملت ما دارد.


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.