رفع تبعیض و بی‌عدالتی با اجرای “طرح ممنوعیت دوشغله‌ها”

۳۰م دیماه ،

البرزی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد

یک حقوقدان گفت: اگر طرح “طرح ممنوعیت دوشغله‌ها” با یک اراده جدی پیاده شود بسیاری از تبعیض و فسادهای اداری برطرف می‌شود.

 “مسعود البرزی” در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضائی باشگاه خبرنگاران دربارهٔ “تبعات منفی دوشغله بودن”، اظهار داشت: تصدی اشخاص بر اساس اصل ۱۴۱ قانون اساسی در بیش از یک شغل ممنوع است.
 
وی با اشاره به قانون “ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل مصوب سال ۱۳۷۳” ، افزود: امروزه شاهد نقض بسیار گسترده این قانون هستیم به گونه‌ای که در حال حاضر بزرگترین دغدغه جامعه ما مسئله بیکاری و عدم اشتغال است.

این استاد دانشگاه با بیان این مطلب که بسیاری از نیروهای متخصص با وجود توانمندی بالا فرصت‌های شغلی را از دست می‌دهند، تصریح کرد: بسیاری از اشخاص در شبکه گسترده ارتباطات به واسطه نفوذ در امر اشتغال با وارد کردن وابسته‌ها و همفکران خود در دستگاه سبب محروم شدن بخش عظیمی از جامعه از امکانات و فضای اشتغال می‌شوند.

وی با اشاره به ضرورت تصویب “طرح ممنوعیت دوشغله‌ها” اظهار داشت: اگر طرح مذکور با یک اراده جدی پیاده شود بسیاری از مشکلات همچون تبعیض و فساد اداری برطرف می‌شود.

البرزی در ادامه افزود: با وجود آنکه مشکلات بیکاری بسیار شفاف و بیانگر دغدغه جامعه است و بسیاری از شرکت‌ها تعطیل یا نیمه تعطیل و بابحران مواجه می باشند اما سود برخی اشخاص ذینفع و تصمیم‌ساز در اجرا نشدن مقررات است.

این حقوقدان خاطر نشان کرد: چنانچه این قانون نهایی و لازم‌الاجرا شود بخش عظیمی از تبعیض و ناعدالتی جامعه در امر اشتغال از بین می‌رود.

گفتنی است؛ مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه( ۲۴ دی‌ماه) طرح ممنوعیت دو شغله بودن کارمندان و مدیرات دستگاه‌های اجرایی را تصویب و برای دو شغله‌ها به منظور استعفا از یکی از مشاغل مورد تصدی، ضرب الاجل سه‌ ماهه تعیین کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.