رفع تصرف سه هکتار از اراضی ملی حفاظت شده در بخش آسارای استان البرز

رفع تصرف سه هکتار از اراضی ملی حفاظت شده در بخش آسارای استان البرز

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج از رفع تصرف سه هکتار از اراضی ملی حفاظت شده در بخش آسارا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) از روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان البرز، بیژن قوایی حفاظت اراضی ملی حفاظت شده را از اولویت‌های این اداره اعلام کرد و گفت: انجام گشت و مراقبت‌ شبانه‌روزی نیروهای یگان حفاظت و همچنین گشت‌های مشترک با نیروهای یگان حفاظت اداره منابع طبیعی به‌منظور حفظ و حراست از عرصه‌های ملی منطقه حفاظت شده البرز جنوبی از مهم‌ترین اقدامات محیط زیست در زمینه حراست از عرصه‌های ملی طی سال گذشته به‌شمار می‌رود.

وی افزود: در هفته جاری نیز با گشت و مراقبت نیروهای یگان حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی حدود سه هکتار از اراضی ملی حفاظت شده در بخش آسارا (محدوده روستای کندر) از متصرفین رفع تصرف شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج خاطرنشان کرد: مأموران یگان حفاظت این اداره ضمن گشت شبانه‌روزی در مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست، در صورت مشاهده هرگونه تصرف و تجاوز به اراضی ملی حفاظت شده، ضمن صدور اخطاریه نسبت به رفع تصرف اراضی ملی حفاظت شده اقدام کرده و پس از تنظیم صورت جلسه تخلف و تشکیل پرونده قضایی، متخلفین جهت تعقیب و پیگرد قضایی به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

قوایی با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در حفظ و حراست از عرصه‌های ملی ادامه داد: بدون شک محیط زیست و منابع طبیعی به تنهایی نخواهد توانست در امر حفاظت از اراضی ملی موفق عمل کند و می‌طلبد مردم با مشارکت و همکاری خود این ادارات را در انجام وظایف یاری رسانند.

وی تصریح کرد: به‌منظور افزایش تعامل و مشارکت مردم در امر حفاظت از اراضی ملی، شهروندان می‌توانند گزارشات خود را به‌صورت شبانه‌روزی طی تماس با تلفن‌های ۳۲۵۰۴۹۶۲ – ۳۵۲۷۰۰۴۵ – ۳۵۲۶۲۷۳۹ – ۳۵۳۵۳۳۸۵-۰۲۶ اطلاع دهند./

V-910725-03

جنگل و مراتع

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.