رفع سردرد با داروهای گیاهی

۲۲م آذر ،
ممتاز نیوز : بهترین روش مقابله با سردرد، در درجه اول پیشگیرى از وخیم شدن آن است. اگر جزو اشخاصى میباشید که اغلب گرفتار سردرد می باشند بهتر است لیستى از تمامی غذاهایى که ظرف چند روز یا چند هفته پیاپى خورده اید، تهیه کنید. سپس این لیست را به دقت بررسى کنید تا شاید رابطه اى میان مصرف غذایى خاص با بروز سردرد در خود بیابید.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از اطلاعات ؛ خوردن پنیر، پرتقال، شکلات و قهوه با معده خالى مى تواند سبب بروز سردرد شود. همچنین کم آبى، نداشتن فعالیت ورزشى و رژیم‌هاى سخت در سردرد موثر می باشند. اما خبر خوش این است که اگر سردردها با عارضه دیگرى همراه نباشند به ندرت نشانه مشکلى جدى می باشند. در حقیقت از هر چهار مورد سردرد، سه مورد در اثر گرفتگى ماهیچه‌هاى پشت، گردن و فک به وجود آمده اند.

درمان‌هاى تکمیلى اغلب دیدگاهى کلى نگر دارند، آنها جسم و ذهن را با هم مورد درمان قرار مى دهند و فقط به نشانه‌هاى خارجى اکتفا نمى کنند. این نوع درمان‌ها را مى توان به موازات درمان‌هاى دارویى معمول اعمال کرد. اگر از آن دسته اشخاصى میباشید که معمولاً از سردردهاى مکرر رنج مى برند، نا امید نشوید. روش‌هاى طبیعى متعدد و متنوعى براى تسکین سردرد یا حتى بهتر از آن، پیشگیرى از بروز سردرد وجود دارند که در اینجا به بعضى از آنها اشاره مى کنیم.

ریحان

مصرف ریحان در تسکین سردرد و میگرن و نیز در درمان سرفه و تنگی نفس مؤثر است. ریحان سبز گیاهی است یکساله که بلندی آن تا ۶۰ سانتی متر می‌رسد و برگ‌های جوان آن سبز و روشن و به شکل بیضی نوک تیز با دندانه‌های ریز و معطر است. طبیعت این گیاه گرم و خشک است و خواص درمانی آن مقوی، محرک و بادشکن است و به‌هاضمه کمک می‌کند، علاوه بر این تب بر، آرام‌کننده و ضد اسپاسم است.

ریحان سبب رفع بوی بد ناشی از خوردن سیر و پیاز می‌شود. همچنین زخم‌های دهان را از بین می برد و کندی دندان را برطرف می‌کند. از سوی دیگر، ضعف معده و ضعف اعصاب را رفع می کند و انواع سردرد و میگرن را تسکین می‌دهد.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.