رقابت شرکت های ایرانی با همتایان خارجی در آزادراه تهران – شمال

۰۹اردیبهشت،

رقابت شرکت های ایرانی با همتایان خارجی در آزادراه تهران – شمال

مدیر عامل یکی از شرکت های ایرانی سازنده آزادراه تهران – شمال گفت: با توجه به تجارب بدست آمده توسط شرکت های پیمانکار در قطعه چهارم این آزادراه، این شرکت ها در صورت تامین اعتبار به موقع، توانایی رقابت با هر شرکت خارجی برای اجرای کیفی و طبق برنامه زمان بندی در پروژه های داخل کشور را دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصرخودرو» به نقل از ایرنا، ˈاشکان ناظمیˈ اظهار امیداوری کرد که در سال حماسه اقتصادی و با همدلی و عنایت مسوولان، پروژه ملی آزادراه تهران – شمال با یک عزم واقعی و تامین اعتبار لازم، برای رفاه حال مردم در اسرع وقت فعال خود را افزایش و به اتمام برسد.

وی در خصوص مهمترین سبب تاخیر اجرای پروژه هشت کیلومتری بخشی از قطعه چهارم آزادراه تهران – شمال گفت: مشکل آزادسازی ۳۸۰ ملک معارض شامل گروه های مختلف مالکان و مدعیان که اواخر سال ۹۰ به طور جدی رفع شد از دلایل اصلی تاخیر عملیات عمرانی این آزادراه بود.

ناظمی، محدودیت در تامین مصالح استاندارد، به جهت موقعیت جغرافیایی فاصله معادن تامین کننده مصالح مورد نیاز تا کارگاه عملیاتی را از دیگر مشکلات ساخت آزادراه تهران – شمال نامبرد و افزود: مشکل ترافیک گسترده ایام تابستان و بهار و همچنین موقعیت جوی ایام پاییز و زمستان سبب می شد که تردد ماشین آلات سنگین از محور قدیم چالوس با مشکلات و محدودیت های جدی مواجه شود.

وی گفت: نقص مطالعات زمین شناسی و ژئوتکنیک شرکت طراح و مشاور چینی که حتی منجر به واگذاری بخشی از مسئولیت شرکت چینی به مشاوران زبده ایرانی شد از دیگر مشکلات اجرایی این پروژه بود.

مدیر عامل شرکت دی افزود: همچنین عدم تکمیل مطالعات زمین شناسی سبب رانش کوه در منطقه چهار و انباشته شدن نیم میلیون متر مکعب خاک بر روی جاده شد که البته این تجربه منجر به دقت و بازبینی در سایر ترانشه ها منطقه نیز شد.

وی مهمترین عامل سرعت یافتن پروژه تحت مسوولیت شرکت خود از سال ۹۰ به بعد را همت سرمایه گذاران و کارفرما و ورود به موقع منابع مالی عنوان کرد.

وی گفت: مسوولیت احداث قطعه ۲۳ الف و ۲۴ منطقه چهار آزادراه تهران – شمال به طول هشت کیلومتر طی قراردادی در فروردین ماه ۸۳ به این شرکت واگذار شد.
 

دوشنبه ۹ اردیبهشت   ۲۲:۵

منبع: عصر خودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.