رقابت صنعت “لوستر” ایران با لوسترهای آلمان و فرانسه

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان ظروف بلور چینی و “لوستر” از رشد و توسعه صنعت هنر لوستر تولید در سال اخیر خبر داد و گفت : این تلاش ها سبب توسعه صادرات این صنعت هم شده است.


به گزارش ممتاز به نقل از سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی لوستر و چراغهای روشنایی و تزئینی؛ احمد رحمانی با بیان اینکه صنعت لوستر کشور آینده درخشانی دارد، گفت : اگر دولت از این صنعت حمایت کند ، ارز آوری بسیاری برای کشور خواهد داشت.
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان ظروف بلور چینی و لوستر تهران افزود: در حال حاضر انواع لوستر و چراغ های روشنائی و تزئینی تولید داخل به کشورهای مختلف آسیای مرکزی و منطقه قفقاز و حتی ایتالیا که یکی از کشورهای مطرح در صنعت هنر لوستر جهان است ، صادرات می شود. رحمانی در ادامه با بیان اینکه کیفیت لوسترهای تولیدی ایران کاملا با لوسترهای آلمان و فرانسه رقابت می کند ، گفت : تنوع تولید لوستر کشور خیلی زیاد شده است و سرمایه گذاری های بسیاری هم صورت گرفته است و نوآوری در صنعت هنر هر روز بیشتر و مدل های جدیدی تولید و روانه بازار می شود.
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان ظروف بلور چینی و لوستر تهران افزود : تولید لوستر و چراغهای روشنائی و تزئینی کشور بسیار خوب است و برای تولید کنندگان هم توجیه اقتصادی دارد .
وی گفت: نمایشگاه بین المللی لوستر و چراغهای روشنایی و تزئینی امسال با استقبال کم نظیری روبرو شده است و علاوه بر شهروندان چند هیئت تجاری و بازرگانی هم از کشورهای مختلف در نمایشگاه حضور یافتند.
رحمانی افزود : در حال حاضر ۴۰۰ کارخانه تولید کننده لوستر و چراغ های روشنائی و تزئینی در کشور با  حدود ۴۰ هزار نفر (به صورت مستقیم ) فعال است و بیش از یکصد هزار نفر هم به شکل غیرمستقیم در این صنعت اشتغال دارند. رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان ظروف بلور چینی و لوستر تهران افزود : حدود ۷۰ درصد از مواد اولیه تولید لوستر و چراغ های روشنائی و تزئینی کشور از داخل تامین می شود و تولیدات داخلی هم پاسخگوی بیش از ۸۰ دصد از نیاز داخل است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.