رمانی فانتزی با استفاده از هفت پیکر نظامی نوشته می‌شود

مجید شفیعی نویسنده در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره اثر جدید خود گفت: در حال نوشتن یک رمان جدید هستم که هنوز نامی برای آن انتخاب نکرده‌ام. اما نام اولیه آن «معمای ماهان» است. ماهان یکی از شخصیت‌های کتاب هفت پیکر اثر نظامی گنجوی است.

وی افزود: داستان این رمان در زمان درگیری‌ها و زد و خوردهای حکومت‌های ملوک‌الطوایفی زمان خوارزمشاهیان و سلجوقیان می‌گذرد که دو طرف درگیری ترکان و ایرانیان هستند، اما چون خلیفه بر اوضاع مسلط است، کاری از پیش نمی‌برند. در کنار مسائل و حقایق تاریخی که در این رمان نقل می‌شوند، مضامین فانتزی و اسطوره‌ای هم جا دارند تا مطلب برای نوجوانان جذاب باشد.

نویسنده رمان «باغ جادویی» گفت: در هفت پیکر نظامی شخصیتی به نام ماهان وجود دارد که در این رمان طبیب سلطان محمد خوارزمشاه است. داستان رمان در اواخر عمر نظامی می‌گذرد که نسخه‌ای از هفت پیکر را به ماهان می‌سپارد. او به همراه هفت پیکر، صندوقچه‌ای را هم به ماهان می‌دهد که خواص جادویی دارد. صندوقچه که من آن را خودم خلق کرده و به داستان افزوده‌ام، یک موجود چندبعدی، با شعور و به نوعی سنگ صبور مردم ایران در آن زمانه سخت است.

شفیعی ادامه داد: صندوقچه مذکور در واقع نمادی از فرهنگ و تمدن ایرانی و شاکله‌ای از ادبیات فارسی است. طرح این رمان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تصویب شده و قرار است در قالب طرح رمان نوجوان که توسط کانون مدیریت می‌شود،‌ منتشر شود. در حال حاضر حدود ۶۰ درصد نگارش کار به پایان رسیده و مشغول نوشتن باقی آن هستم.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.