رمز داشتن خانه ای مرتب

  عکس های جذاب امروز ارسال برای دوستان

یک منزل مرتب که هر یک از اسباب و لوازم زندگی در جای مخصوص و مناسب قرار گرفته باشد ، از جهاتی بر یک منزل شوریده ودرهم و برهم مزیت دارد.
اولا ) نظم و ترتیب مخصوص به منزل صفا و رونق و زیبایی می بخشد، تماشای تکراری خانه نه تنها موجب ملال نمی شود بلکه مسرت بخش و دلپذیر خواهد بود.
ثانیا) انجام کارهای خانه داری را آسان می کند، اوقات کدبانوی خانه بیهوده تلف نمی شود زیرا به هر چیز احتیاج پیدا کرد می داند کجاست، برای پیدا کردن آن معطل نمی شود ، در نتیجه کارها به آسانی انجام می پذیرد و خانم را وامانده و خسته نمی گرداند.
ثالثا) رونق و صفای محیط مرتب منزل که از ذوق و سلیقه کدبانوی خانه حکایت می کند، مرد را به خانه و زندگی علاقه مند می سازد .
رابعا) چنین خانه مرتبی اسباب آبرو و سرافرازی خانواده بوده و هر کس آنرا ببیند از زیبایی آن لذت می برد و به ذوق و سلیقه کدبانوی خانه آفرین خواهد گفت.
خود شما حتما خانواده های مرفه و ثروتمندی را دیده اید با اینکه از انواع و اقسام گوناگون لوازم لوکس زندگی برخوردارند اما زندگی آنها چون درهم و برهم است صفا و رونقی ندارد ودیدن آن ملال آور است، به عکس خانواده های متوسطی که را در عین مشکلات ، زندگی زیبا و مسرت بخشی دارند، چون همان اسباب و لوازم مختصر ،مرتب و منظم و تمیز است،اصولا مگر زیبایی جز نظم و ترتیب خاص چیز دیگری است؟
بنابراین، یکی از وظائف مهم خانه داری رعایت نظم و ترتیب است ،البته خانم های خوش سلیقه و کدبانوی تبیانی خودشان بهتر می دانند اسباب و لوازم خانه را چگونه مرتب سازند لیکن در عین حال یادآوری نکات زیر بی فایده نیست:
اسباب و لوازم منزل را درجه بندی نموده برای هر نوعی از آنها جای مخصوصی انتخاب نمایید، همه ظرف ها را یک جا روی هم نریزید، ظرفهایی را که مورد احتیاج همیشگی است در دسترس قرار دهید ،اسباب شیرینی خوری و آجیل خوری را در یک جا قرار دهید، ظرف های شربت خوری جای مخصوص داشته باشند، یک جا را اختصاص بدهید به اسباب چایخوری،اسباب و ظروف غذاخوری را در یک جا قرار بدهید، به طور خلاصه اسباب و لوازم زندگی به قدری مرتب باشد که خود شما و شوهرتان و فرزندانتان جای مخصوص آنها را بدانند به طوریکه اگر در شب تار هم خواستید آنها را پیدا کنید، بتوانید مستقیما به سراغ شان بروید.
شاید بعضی خانم ها بگویند: برنامه مذکور برای اعیان و اشراف خوب است که زندگی مفصلی دارند ،اما برای زندگانی فقیرانه ما این همه تشریفات ضرورت ندارد ،لیکن خاطر نشان می شود که اسباب و لوازم زندگی به هر حال باید مرتب باشد ،چه فقیر چه غنی.
والدین بی انضباط ، برای اینکه خودشان را بیگناه معرفی کنند ،شوریدگی منزل را به گردن بچه ها می گذارند،در صورتیکه این موضوع اشتباه است زیرا بچه ها از پدر و مادر تقلید می کنند،اگر پدر و مادر منظم باشند آنها هم منظم تربیت می شوند ،بچه ها در آغاز امر با رعایت نظم وترتیب مخالف نیستند بلکه بدان اظهار علاقه می نمایند.لیکن وقتی اوضاع نامنظم داخلی را مشاهده نمودند از آنها درس زندگی می آموزند.
پول و اوراق بهادار از قبیل چک و سفته و اسناد و مدارک را درجای محفوظی بگذارید که در دسترس بچه های کوچک نباشد، زیرا ممکن است در اثر غفلت از بین بروند و ضررهایی به شما وارد گردد،زدن و تنبیه کردن بعد از عمل سودی ندارد ،علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد، بچه گناهی ندارد، تقصیر از جانب مادری است که اشیاء ارزشدار را در دسترس او قرار داده است.خاتمه یادآور می شوم که البته نظم و انضباط خوب است لیکن نه بحدی که از شما و شوهرتان سلب آسایش کند ،اگر از حد متعارف و عادی گذشت به وسواسی گری و سلب آزادی منجر می شود که خود یکی ازمشکلات بعضی خانواده ها بشمار می رود و ممکن است سبب جدایی وافتراق واقع شود.

فارس تک

گردآوری : پایگاه اینترنتی ممتازنیوز

تاریخ نشر شنبه ۱۴ مرداد   مشاهده : ۳۹   | بازدید از صفحه اول


ممتازنیوز – هنر در خانه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.