رنگ و خیال‌های سورئال به گالری شکوه رفت

سهشنبه ۱۶آبان به نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

عصر جمعه نوزدهم آبان تازه‌ترین نقاشی‌های ˝علی ق.زاهدی˝ نقاش پیشکسوت در گالری شکوه به تماشا در می‌آید .

به گزارش تفسیری هنرآنلاین “رنگ و خیال” عنوان این مجموعه آثار است که به سیاق همه آثار علی ق.زاهدی رویکرد سورئالیستی دارند اما در پس زمینه‌شان پرتره‌های پیدا و نا پیدایی می‌دوند.

علی ق.زاهدی متولد ۱۳۲۱ زابل است و بیش از ۲۵ سال است به طور حرفه‌ای نقاشی می‌کند،او پرتره‌سازی را نزد دوست و استادش زنده یاد عباس کاتوزیان فرا گرفته و در سال های تحصیل در انگلستان آن را به صورت جدی پیگیری نموده است،زاهدی پنج نمایشگاه انفرادی در هامبورگ آلمان برگزار نموده و اینک این جمعه ،ششمین نمایشگاه انفرادی خود را در تهران گالری شکوه برپا می نماید .

“رنگ و خیال ” شامل ۴۰ تابلوی نقاشی خواهد بود که اغلب آنها در سال جاری خلق شده‌اند،تبحر نقاش در پرتره سازی سبب شده است رد پای پرتره ها در آثارش دیده شود اما اکثر آثار بن مایه سورئالیستی دارند و آگاهانه از فضای رئالیستی محض فاصله گرفته اند .

آثار علی ق.زاهدی ساعت چهار بعد از ظهر جمعه نوزدهم آبان در گالری شکوه واقع در خیابان فرمانیه ،بلوار اندرزگو،خیابان سلیمی شمالی ،کوچه امیر نوری ،پلاک ۱۹ افتتاح خواهد شد .

این نمایشگاه تا چهارشنبه ۲۴ آبان ماه دایر خواهد بود و علاقمندان می توانند همه روزه از چهار تا هشت بعد از ظهر از این آثار دیدن نمایند .

انتهای پیام/۳۱
 


آخرین خبرها
منبع: خبرگزاری هنر آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.