رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه به آینده نزدیک موکول شد

دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه گفت: رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه به زودی آغاز می‌شود و لازم است دستگاه‌های متولی امر از جمله محیط زیست، سازمان آب منطقه ای و منابع طبیعی قرق مسیرهای رسیدن آب به دریاچه را به دقت انجام داده و پایش کنند.

رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه به آینده نزدیک موکول شد

به گزارش ممتاز نیوز، محمدصادق معتمدیان در کارگروه استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه با تاکید برافزایش مراقبت‌ها و پایش‌ها در این زمینه افزود: از هر اقدام عملیاتی و مرتبط با احیای دریاچه ارومیه حمایت و استقبال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تردد برخی خودروها بر سطح نمکی دریاچه ممنوع است، اظهار کرد: لازم است که در زمینه تردد خوردوها در محدوده دریاچه ارومیه تدابیر لازم به کار گرفته شود تا آسیبی به سطح نمکی آن نرسد.

وی، اجرایی کردن سیاست و برنامه‌های اجرایی ۲۶ گانه مصوبات کارگروه احیای دریاچه ارومیه را از برنامه‌های مهم احیای دریاچه عنوان کرد و ادامه داد: تغییر الگوی کشت، کاهش مصرف آب در اراضی، مکانیزه کردن آبیاری، توسعه کشت گلخانه‌ای از جمله مواردی است که باید در این خصوص تمهید شود.

در این جلسه اعضای این کارگروه اعم از محیط زیست، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی ، آب منطقه ای و هواشناسی و سایر اعضا به ارائه گزارش در زمینه شرایط موجود، پیش رو و نیازها پرداختند.

انتهای پیام/


استانی
آذربایجان‌غربی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.