رها شدن باغات بزرگ چای


رها شدن باغات بزرگ چای

۱۵:۰۲ (شنبه ۱۶ اردیبهشت )
اخبار مرتبط
نسخه چاپی نسخه چاپی

رییس اتحادیه چایکاران شمال با اشاره به کاهش ۶۵ درصدی تولید چای به ۲۵ تن در سه سال اخیر گفت: به دلیل زیان ده بودن برداشت چای، باغات بزرگ چای رها شده اند.

ایرج هوسمی با اشاره به اینکه در سال جاری نرخ چای درجه یک ۷۰۰ تومان و چای درجه دو ۳۹۰ تومان تعیین شده است، اظهار داشت: در حال حاضر با توجه به تورم و افزایش نرخ دستمزد کارگر ، برداشت برای باغدار  زیان ده است.

وی ادامه داد: در بهترین شرایط تنها ۲۰ درصد برگ یک باغ درجه یک محسوب می شود و ۸۰ درصد دیگر همه درجه ۲ هستند که با توجه به نرخ ۳۹۰ تومان برای این نوع چای هزینه برداشت آن بیشتر از درآمد حاصل از برداشت خواهد بود.

رییس اتحادیه چایکاران شمال تصریح کرد: هیچ گاه بررسی نشده که قیمت تمام شده چای چه میزان است و تعیین قیمت تنها بر اساس تفکرات و انتظارات شرکت بازرگانی است که به هیچ وجه منطبق بر واقعیت نیست.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از باغات بزرگ چای مترکه شده اند و کسی محصول آن را برداشت نمی کند ، خاطرنشان کرد: میزان تولید چای در سال ۸۸ حدود ۷۰ تن بود که اکنون به ۲۵ تن کاهش یافته است.

هوسمی با اشاره به پرداخت مطالبات چایکاران در هفته گذشته خاطرنشان کرد: تا کنون سابقه نداشته که هشت ماه تاخیر در پرداخت مطالبات چایکاران وجود داشته باشد و امسال با توجه به تورم موجود و افزایش قیمت ها، تاخیر هشت ماهه در پرداخت مطالبات قدرت پول را به شدت کاسته است.

 

.

.

.

.

.

.

پانا


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.