رهبر کره شمالی، آمریکا را دوباره تهدید کرد

رسانه دولتی کره‌شمالی امروز (سه‌شنبه) گزارش داد، رهبر این کشور ضمن تهدید نسبت به انجام «اقدامات تهاجمی بیشتر» علیه ایالات متحده، خواستار نابودی «تهدیدات فزاینده ائتلاف نظامی آمریکا-کره‌جنوبی» شد.

رهبر کره شمالی، آمریکا را دوباره تهدید کرد

به گزارش ممتاز نیوز، کیم جونگ اون رهبر کره‌شمالی این اظهارات را پس از سومین آزمایش پیشرفته‌ترین موشک کشورش که قادر است به سرزمین‌های ایالات متحده حمله کند، عنوان کرد.

طبق گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، بیانیه‌های کیم نشان می‌دهند که او در تقویت و تدام آزمایش‌های تسلیحاتی کره‌شمالی مصمم است و ظاهرا به انجام این اقدامات تا انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا ادامه خواهد داد. اما با این حال، برخی ناظران می‌گویند که کره‌شمالی باید آزمایش‌های مهم دیگری را انجام دهد تا اطمینان حاصل کند که موشک‌ها به خوبی کار می‌کنند و قادرند سرزمین اصلی ایالات متحده را هدف قرار دهند.

بنابرآنچه خبرگزاری مرکزی کره‌شمالی موسوم به کی‌سی‌ان‌ای گزارش داده، کیم جونگ اون پس از آزمایشی که روز دوشنبه انجام داد، گفت: این آزمایش نشان داد که اگر آمریکا تصمیم اشتباهی علیه کره‌شمالی بگیرد، پیونگ‌یانگ چگونه پاسخ می‌دهد.

این خبرگزاری به نقل از رهبر کره‌شمالی نوشت: هرگز نباید تهدیدهای نظامی نسنجیده و غیرمسؤولانه را نادیده گرفت، بلکه باید با اقدامات تهاجمی بیشتر با آنها مقابله کرد.

انتهای پیام/


جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.